شیراز-رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اجلاس استانی نماز در استان فارس گفت: می شنویم که دانشجوی با حجاب به دانشگاه می آید و به مرور وضعیت حجاب او تغییر می کند؛ لذا باید خاک دانشگاه، آموزش و پرورش و حوزه را تغییر دهیم.

باید خاک دانشگاه، آموزش و پرورش و حوزه را تغییر دهیم

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام قرائتی  با بیان اینکه اگر می خواهیم مردم را رشد دهیم باید از مردم،در مردم و با مردم باشیم لذا روحانی، استاد دانشگاه و معلم خوب باید این ویژگی را داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به فعالان و مربیان ستاد اقامه نماز افزود: دانشگاه مدرک حوزوی و دانشگاهی لازم است اما کافی نیست لذا باید میزان مطالعه خود را افزایش دهید، کتاب های شهید مطهری را مطالعه کنید.

وی ادامه داد: نماز ظهر اداره را جزو دین(وظیفه) حساب نکنید، مومن کسی است که خارج از اداره نیز صدای اذان شنید نماز بخواند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به مربیان آموزشی نماز گفت: هنر شما این است که فارغ التحصیلان نمازخوان باشند وگرنه فارغ التحصیل در همه جای دنیا تربیت می کنند.

حجت الاسلام محسن قرائتی با اشاره به تعطیلی پنجشنبه ها گفت: پنجشنبه تعطیل است ،این قانون غلط است که حوزه و دانشگاه تعطیل است، این قانون های غلط را باید تغییر دهیم.

حجت الاسلام قرائتی افزود: ما آیت الله، دکتر و فوق لیسانس کم نداریم، ما جوهر کم داریم؛ باید قانع به درس های حوزه و دانشگاه نباشیم باید ابتکار عمل به خرج‌ دهیم.

وی با بیان اینکه قرآن در کشور غریب است، اظهارکرد: تفسیر قرآن واجب است چرا از این تفسیر غافل شده ایم؟ تمام روحانیون شیراز باید زیر نظر امام جمعه دوره تفسیر را ببینند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با انتقاد از اینکه همه جای جمهوری اسلامی پول است جز برای اقامه نماز گفت: به طلبه ها گفته ایم حتی اگر آموزش و پرورش پول نمی دهد شما به مدارس بروید زیرا اداره قند و شکر با ۲۰ تا نیرو هر روز نماز جماعت دارد اما مدرسه ۳۰۰ نفری نماز جماعت ندارد.

وی با بیان اینکه وضع اقامه نماز در کشور نسبت به گذشته خیلی خوب است اما نسبت به آنچه باید باشیم خوب نیست

 افزود: همه دست اندرکاران جامعه اسلامی در ارتباط با نماز مسئول هستند که باید به وظایف خود عمل کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ما از مدار قرآن پرت شده ایم و دست و پا میزنیم و به جایی نمیرسیم، گفت: قرآن می گوید اولین ساختمانی که ساخته شد کعبه و مسجد بود اما ما شهرها و محله هایی داریم که بعد از ۳۰ تا ۴۰ سال هنوز مسجد ندارند.

حجت الاسلام قرائتی اظهارکرد: نماز دغدغه ما نیست، صبح فرزندان را صدا می زنیم و می گوییم مدرسه آنان دیر شد اما نمی گوییم نماز آنان قضا شد.

وی ادامه داد: نسل ما چند نفر می توانند اذان بگویند؟ در ظهر عاشورا امام حسین(ع) سر نماز ایستاد اما ما نماز نمی خوانیم و سینه می زنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: شاه عباس ۴۰۰ سال پیش برای کربلای مستحبی ما کاروانسرا ساخت اما ما برای نماز واجب مسافران مسجد نداشتیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تمام کمال ها در نماز است، گفت: ازدواج در نماز است چرا کسی که ازدواج

حجت الاسلام قرائتی افزود: باید روی نماز سرمایه گذاری کنیم چرا که اگر ‌نماز قطع شود کارهای دیگر نیز قطع می شود.

وی بیان کرد: نماز مربوط به اسلام نیز نیست، مربوط به زمان حضرت عیسی، حضرت موسی، حضرت شعیب و حضرت ابراهیم بوده است، نماز برای دین خاصی نیست.

 وی ادامه داد: کتاب نماز باید در تمام خانه ها وجود داشته باشد، پیش نمازان باید دوره ببینند که در مدارس و دانشگاه ها چگونه صحبت کنند.
 

برچسب‌ها