خوزستان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال سیستم الکترونیکی نظام ارجاع را پیاده سازی و به بهره‌برداری می رسانیم.

نظام ارجاع تا پایان سال ۹۸  الکترونیکی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه الکامپ خوزستان؛  در جمع خبرنگاران با اشاره به الکترونیکی شدن فعالیت های دولتی در نظام سلامت، اظهار کرد: کارهای بزرگی از جمله سیستم الکترونیکی نظام ارجاع در حال انجام کارهای مقدماتی برای بارگذاری پرونده های بیمارستانی است که بیماران بدون کاغذ و دفترچه‌ای نیازمندی‌های درمانی آنها را برطرف کنیم.
وی افزود: سیستم ارجاع اکنون با پیگیری های وزارت خانه در حال انجام است و همکاران ما در بخش IT و بهداشت و درمان برنامه ریزی های خود را پیگیری می کنند و امیدواریم بر اساس زمانبندی کشوری پرونده الکترونیکی و همچنین سیستم نظام ارجاع را پیاده سازی کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در اجرای سیستم های الکترونیکی درمانی فقط کاهش هزینه را نباید درنظرگرفت، گفت: یکی از فاکتور هایی که می تواند در الکترونیکی کردن مراجعه بیماران مورد استفاده قرار گیرد داشتن وقت از پیش تعیین شده است. در سیستم سنتی فعلی بسیاری از بیماران که ارجاع داده می شوند ممکن است بخش هایی که باید خدمات را ارائه دهند به دلایلی حضور نداشته باشند. بنابراین ممکن است مردم از لحاظ وقت دچار مشکل شوند و این یکی از فاکتورهایی است که می توان با الکترونیکی کردن سیستم ارجاع آن را برطرف کرد.
نظری ادامه داد: فاکتور بسیار مهم  دیگری که کمتر دیده می شود این است که حذف برگه و کاغذ باعث می شود کمتر به محیط زیست آسیب وارد شود.
وی افزود: همین دفترچه هایی که دست مردم داریم برای تامین کاغذ آنها باشد سالانه تعداد زیادی از درختان قطع شود تا بتوانیم آنها را به دست مردم برسانیم.  
وی به تعداد سامانه های بهداشتی و درمانی اشاره و عنوان کرد: سامانه های بسیاری در زمینه های متفاوت درمانی و بهداشتی وجود دارند که حدود ۳۶ سامانه می شوند که برخی از آنها نیز برای پیگیری شکایات اختصاص داده شده است. همچنین سامانه سیب یا پرونده الکترونیک که مردم را در حوزه سلامت راهنمایی می کنند.
نظری بیان داشت: می توان گفت بسیاری از فعالیت های ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از سامانه ها و بدون حضور فیزیکی انجام می شود اما تا رسیدن به مطلوبی که مد نظر همه دولتمردان است فاصله زیادی داریم که امیدواریم هرچه زودتر دولتی کاملا الکترونیک داشته باشیم.  
وی در خصوص پیشرفت پروژه پرونده الکترونیکی در خوزستان گفت: بیش از ۹۰ درصد مردم پرونده دارند اما در سیستم ارجاع به صورت صددرصد به مرحله نهایی نرسیدیم. اکنون نسخه الکترونیکی در برخی از شهرها توسط بیمه سلامت آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال سیستم الکترونیکی نظام ارجاع را پیاده سازی و به بهره‌برداری برسانیم.

برچسب‌ها