مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۵۲ واحد تولیدی استان به چرخه تولید بازگشته‌اند و تا پایان سال ۹۸ این عدد به ۸۴ واحد می‌رسد.

۸۴ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد خراسان رضوی به چرخه تولید بازمی‌گردند

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدی‌زاده‌ مقدم ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مباحث و حوزه‌های مختلف صنعتی فعال بوده و از ابتدای سال ۹۸ هم حوزه استارتاپ‌ها به فعالیت‌های این سازمان در سطح کشور و استان اضافه شده است.

وی افزود: استارتاپ‌ها به‌طور جدی از سال ۲۰۱۷ آغاز به‌کار کرد و تاکنون ۴ رویداد استارتاپی نیز در حوزه صنعت برگزار شده و در این ۴ رویداد بالغ بر ۵۰ تیم شرکت‌کننده داشتیم که در هر رویداد ۳ برگزیده داشتیم و تا پایان سال ۹۸ نیز ۳ رویداد استارتاپی دیگر در مشهد برگزار می‌شود و برنامه استارتاپی پیش‌رو هم رویداد نوآوری تِکآپ است که در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذر ماه امسال در این شهر برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه از شرکت‌کنندگان و برگزیدگان حمایت‌های لازم در حوزه‌های مختلف صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی حمایت ویژه‌تری از کسانی که به‌صورت جدی‌تر در حوزه استارتاپ‌های صنعتی فعالیت می‌کنند می‌شود و زمین با تخفیف ویژه در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

مهدی‌زاده‌ مقدم با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برنامه‌های ویژه‌ای در مسیر تحقق رونق تولید دارد، تصریح کرد: در حوزه تولید و صنعت حمایت همه‌جانبه از طرح‌های فناورانه داریم و به فرموده مقام معظم رهبری با حمایت لازم از تولیدکنندگان، نخبگان و صاحبان ایده‌های برتر نیازی به خارج از کشور نخواهیم داشت و مشابه همان محصول و حتی بهتر و باکیفیت‌تر از آن را در داخل کشور تولید خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: محور اصلی فعالیت‌های نوآورانه رونق حوزه تولید بوده و می‌خواهیم که جبران عقب‌ماندگی‌ها و به‌روزرسانی‌ها را داشته باشیم؛ همچنین در نظر داریم واحدهای راکد و نیمه‌راکد را از طریق کلینیک صنعت مجدد راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به احیاء و فعالیت مجدد ۱۵۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد کشور تا پایان امسال، گفت: از این تعداد واحد ۶ درصد آن در خراسان رضوی است، هم‌ اکنون از ۷۳۰ واحد پایش شده و ۳۵۰ واحد در کلینیک صنعتی حاضر شده‌اند و تاکنون ۵۲ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند و تا پایان سال ۹۸ این عدد به ۸۴ واحد خواهد رسید.

مهدی‌زاده بیان کرد: همچنین ۱۲ درصد واحدهای صنعتی استان راکد و ۲۰ درصد هم زیر ظرفیت نیروهای انسانی فعال هستند که پائین‌ترین آمار کشور را دارد و تلاشمان به صفر رساندن این اعداد بوده تا تمامی واحدها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی فعال باشند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها