مازندران- مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران از آغاز بکار پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری ققنوس خبر داد.

پنجمین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس اسفندماه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید امیر ساداتی کرمی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره ققنوس در اوایل اسفندماه برگزار می شود، اظهار کرد: دانشجویان تا پایان دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه جشنواره فرهنگی و هنری ققنوس در ۷ سرفصل موسیقی، مداحی، ادبیات، فیلم، هنرهای تجسمی و پژوهش های هنری اجرا می شود، افزود: در جشنواره های قبلی تمام دانشگاه های مرتبط با هنر، پای کار نیامدند و باید با تبلغات وسیع تر و دیدار چهره به چهره این ظرفیت ها را وارد میدان کنیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با چگونگی معرفی آثار برتر جشنواره به جامعه خاطرنشان کرد: هدفگذاری مهم ما شناسایی استعدادها و معرفی آثار به مردم است و در این راستا صداوسیما می تواند از این ظرفیت ها استفاده و منتفع شود.

ساداتی کرمی بر جهت دهی به آثار هنرمندان تاکید کرد و گفت: برای حل برخی دغدغه ها از جمله امید ملی و هویت جوانان به هنر نیاز داریم و باید از این پتانسیل به درستی استفاده کنیم.

وی از عدم شفافیت در بودجه فرهنگی دانشگاه ها انتقاد کرد و یادآور شد: ۲۰۰ هزار دانشجو در مازندران مشغول به تحصیل هستند و سرانه فرهنگی هردانشجو ۴۵ هزار تومان درماه بوده و این سوال مطرح می شود که آیا این اعتبار در کارهای فرهنگی دانشگاه ها هزینه می شود؟

ساداتی کرمی با اعلام اینکه سرنوشت بودجه فرهنگی ۹۰ میلیارد تومانی دانشگاه ها مشخص نیست، اضافه کرد: برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد و دانشگاه مازندران در این زمینه همکاری خوبی دارند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران بر مطالبه گری جدی بسیج دانشجویی از مسولان تاکید کرد و گفت: در ابتدا با نامه نگاری با مدیران تلاش می کنیم به دایره حل مسائل استان وارد شویم و درنهایت معضلات را از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

همچنین محمدقاسم کریمی دبیر جشنواره فرهنگی و هنری ققنوس با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره تلاش کردیم به سمت پژوهش های هنری برویم به گنجاندن این بخش در سرفصل های جشنواره تاکید کرد و گفت: عدالت خواهی، آسیب های اجتماعی، مشکلات صنفی، اسلامی شدن دانشگاه ها، سبک و سیاق زندگی بومی و محلی و خانواده اسلامی از آیتم های موردنظر در جشنواره بوده و انتظار داریم هنرمندان در تولید آثار به این موارد توجه کنند.

در پایان این نشست باحضور مهدیه رمضانی فرزند سردار شهید رمضانی که از شاعران مازندرانی ست، از پوستر جشنواره فرهنگی و هنری ققنوس رونمایی شد.

برچسب‌ها