مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: هم‌اینک ۹۰ درصد خدمات ثبتی در این استان با استفاده از شش سامانه اصلی و ۳۴ سامانه فرعی، به صورت الکترونیکی و نیمه‌الکترونیکی ارایه می‌شود.

۹۰درصد خدمات ثبت اسناد در خراسان رضوی الکترونیکی است

به گزارش قدس آنلاین ، محمدحسن بهادر روز شنبه در مراسم راه‌اندازی سی و چهارمین واحد ثبتی خراسان رضوی در شهر رشتخوار در جنوب این استان افزود: خراسان رضوی با ۳۹ واحد ثبتی مصوب هم‌اینک شش درصد از واحدهای ثبتی کل کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: اداره‌کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با فعالیت ۵۰۶ دفتر اسناد رسمی و ۲۳۰ دفتر ازدواج و طلاق سالانه بطور متوسط سه میلیون و ۲۶۷ هزار خدمت به مردم ارائه می‌دهد. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: سازمان ثبت امروز در راستای تحقق تکالیف سند چشم‌انداز و سیاستهای کلان قضایی مبنی بر تکمیل و روزآمدی بهره‌برداری از فناوری‌ نوین با انگیزه شفاف‌سازی امور، کاهش مراجعه حضوری مردم و ارتقای سلامت اداری با بهره‌گیری حداکثری از نتایج موجود به یکی از سازمانهای پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی تبدیل شده است. این سازمان همچنین در برخی فرایندهای اداری مرتبط با ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری هم "میز خدمت و پیشخوان دولت" را به خانه‌های مردم برده است.  
وی به مزایای اجرای طرح کاداستر یا حدنگار به عنوان زیرساخت توسعه پایدار نیز اشاره و بیان کرد: ضرر بی‌توجهی به طرح کاداستر کمتر از ضرر پدیده قاچاق در کشور نیست، بنابراین ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر در خراسان رضوی از آمادگی لازم برای مستندسازی املاک در اختیار دستگاههای دولتی و متولیان صیانت از زمینهای دولتی، عمومی، ملی، مرتعی و موات برخوردار هستند. 
بهادر افزود: اجرای کامل "قانون حدنگار" علاوه بر جلوگیری از زمین‌خواری و تعارضهای ملکی، هزینه‌های مادی دولت و مردم را کاهش می‌دهد.
وی همچنین به واحد ثبتی تازه‌تاسیس در رشتخوار اشاره و بیان کرد: چارت سازمانی حوزه ثبتی این شهرستان سال ۱۳۹۵ برابر "موافقتنامه امور ساختارهای سازمانی" سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با پیگیری مسئولان با ۹ پست سازمانی تصویب شد. پیش‌بینی می‌شود در رشتخوار با ۳.۱ درصد مساحت استان و ۲۳۵ پلاک اصلی ماهانه واحد ثبتی این شهرستان حدود ۳۰۰ سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی،۴۰ واقعه ازدواج و ۵۰ سند مالکیت کاداستری را ثبت و صادر کند.

پیش از این بخاطر نبود دفتر ثبت اسناد و املاک در رشتخوار، خدمات ثبتی مورد نیاز شهروندان این شهرستان در تربت‌حیدریه ارائه می‌شد.
مرکز شهرستان ۶۱ هزار نفری رشتخوار در فاصله ۱۹۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. ۱۷ هزار و ۵۶۶ خانوار شهری و روستایی در این شهرستان سکونت دارند. رشتخوار مرکب از دو بخش مرکزی و جنگل ۶۹ روستا دارد. ۷۸ درصد جمعیت رشتخوار ساکن روستاهای این شهرستان هستند. 

 ۵۰۶ دفتر اسناد رسمی و ۲۳۰ دفتر ازدواج و طلاق در سطح خراسان رضوی به طور متوسط ماهیانه ۲۷۲ هزار خدمت به مردم ارائه می‌دهند.

ایرنا

برچسب‌ها