مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی گفت: دانش آموزان ایرانی با حضور چشمگیر در راهپیمایی ۱۳ آبان دوباره به دشمنان خواهند فهماند که محکم تر از نوجوانان سال ۵۷، همراه و همگام با اهداف انقلاب هستند و از این راه عقب نخواهند نشست.

دانش آموزان امروزی از دانش آموزان سال ۵۷ انقلابی ترند/ برگزاری مناظرات دانش آموزی در مدارس مشهد با هدف بصیرت افزایی/ چرا مرگ بر آمریکا می گوییم

حجت الاسلام مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: در دوران انقلاب و در آبانماه ۵۷ صدای انقلاب اسلامی تقریبا به گوش همه مردم ایران رسیده و به تمام خانه ها راه یافته بود. دانش آموزان نیز این صدا را با گوش جان خود شنیده بوده و در جهت حمایت از انقلاب احساس مسئولیت می کردند.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان، مصادف با سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ بود. به همین مناسبت دانش آموزان در سال ۵۷ به خیابانها آمده و به قیام مردمی پیوستند و موجبات سرنگونی حکومت ستمشاهی را فراهم آوردند.

وی بیان داشت: نوجوانان امروز ایران نیز همانند قشر نوجوان ابتدای انقلاب، در صحنه حاضر و آماده اند. هر جایی که احساس به کار یا فعالیت انقلابی باشد دانش آموزان میانه میدان حضور دارند. وی اظهار کرد: رویش های انقلاب اسلامی در دهه هفتادی ها و هشتادی ها کاملا مشخص است. افرادی مانند شهید حججی از همین نسل دهه هفتادی و ثمره انقلاب هستند و در عمل نشان داده اند که در زمان نیاز، حتی از اهدای جان خویش در راه اهداف اسلام و انقلاب دریغ نخواهند کرد.

وی ابراز داشت: تصور دشمنان این است که پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم از اهداف انقلاب فاصله گرفته اند. اما دانش آموزان ایرانی با حضور چشمگیر در راهپیمایی ۱۳ آبان دوباره به دشمنان خواهند فهماند که محکم تر از نوجوانان سال ۵۷، همراه و همگام با اهداف انقلاب هستند و از این راه عقب نخواهند نشست.

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه مدیران و دست اندرکاران نظام اسلامی این است که ماهیت و خباثت های استعمارگران و مستکبران عالم را به نسل جدید بیش از پیش بشناسانند. باید در بصیرت افزایی نسل جوان و نوجوان کوشید. اینکه چرا می گوییم مرگ بر آمریکا و چرا یکی از آرمانهای انقلاب اسلامی، استکبارستیزی است؟

وی افزود: وقتی نسل نوجوان و دانش آموز ما با دخالتها و توطئه های شوم مستکبرانی همچون آمریکا و انگلیس در طول سالیان متمادی آشنا شوند به خوبی مفهوم استکبارستیزی را خواهد فهمید و در میدان مبارزه با این دشمنان حضور خواهند داشت. همچنین باید موفقیت ها و پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی در طول این ۴۰ سال برای نسل نوجوان تبیین شود تا باور ما می توانیم در مقابل نظام سلطه جهانی بایستیم و آنها را شکست دهیم در او تقویت شود. در واقع این موارد از مصادیق بصیرت افزایی در نسل نوجوان و جوان است.

وی با اشاره به تحمیل جنگ ۸ ساله علیه ملت ایران توسط مستکبران دنیا یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران ۸ سال جنگ را به ملت ایران تحمیل کردند. اتفاقات تلخ و ناگواری برای ما رقم خورد. حدود ۲۵۰ هزار شهید و بویژه ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب شد. اما این جنگ تحمیلی در نهایت به پیروزی جریان حق و اسلام حقیقی انجامید. پس از دوران دفاع مقدس نیز آمریکاییها برای جلوگیری از موفقیت و پیشرفت ایرانیان دسیسه های زیادی را چیده و سنگ اندازی های فراوانی کرده اند. اما به حول و قوه الهی در مجموع شکست خورده و خواهند خورد. این به دلیل حضور جوانان انقلابی در عرصه نبرد با مستکبران است.

وی تاکید کرد: اکنون ندای مبارزه با استکبار در غرب نیز شنیده می شود و در خود آمریکا علیه رئیس جمهور این کشور تظاهرات به پا می شود. وقتی نوجوانان و جوانان ایرانی از این موارد آگاه شوند هیمنه پوشالی غرب در ذهن آنها فرو خواهد پاشید و بصیرت آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص نحوه مبارزه در عرصه جنگ نرم و حضور بسیج دانش آموزی در فضای مجازی گفت: باید اعتراف کرد که مدیران کشور به اندازه ای که باید و شاید در مقابل هجمه های فراوان غربی ها در فضای مجازی کار و تلاش نکرده اند. ما در بسیج دانش آموزی خراسان رضوی سعی کرده ایم به میزان وسع و توانایی خود، در این عرصه وارد شده و در مقابل شبهه افکنی ها در فضای مجازی و به ویژه به صورت حقیقی در مدارس مقابله کنیم.

حجت الاسلام جعفری متذکر شد: اکنون به همت سازمان بسیج دانش آموزی استان، کرسی های آزاد اندیشی در برخی از مدارس مشهد برپا شده و شبهات مطرح و توسط خود دانش آموزانی که مطالعه و آگاهی بیشتری دارند پاسخ داده می شود. در واقع در این جلسات پرسش و پاسخ، دانش آموزان بدون هیچ ابایی سوالات خود را پرسیده و دانش آموزان دیگر پاسخ های مناسب را ارایه می دهند.

وی اضافه کرد: این طرح از دهه فجر سال گذشته شروع و در طول سال ادامه داشته است. در این مدت در حدود ۲۰۰ مدرسه در مشهد، تریبون های آزاد و کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات برگزار شده است. به طور مثال در یکی از مدارس مشهد در ۱۲ آبان ماه جلسه پرسش و پاسخی بین دانش آموزان با موضوعیت "چرا مرگ بر آمریکا می گوییم" برگزار می شود.   

وی گفت: اکنون ۶هزار واحد بسیج دانش آموزی در مدارس سطح استان فعال و ۴۵۰ هزار دانش آموز در بسیج دانش آموزی خراسان رضوی عضو شده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها