نمایشگاه انفرادی آثار آبرنگ انسیه اکرمی بانوی هنرمند مشهدی با عنوان «روزنه‌ای به رنگ» در نگارخانه رضوان افتتاح شد.

نمایشگاه آبرنگ «روزنه‌ای به رنگ» در نگارخانه رضوان افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، انسیه اکرمی در آیین گشایش نمایشگاه روزنه‌ای به رنگ که در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد، ابراز کرد: بیش از ۴۰ تابلو به سبک آبرنگ که آن ها را در حدود چهار سال اخیر کشیده‌ام در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

این بانوی هنرمند با تأکید بر اینکه نمایشگاه روزنه‌ای به رنگ نخستین نمایشگاه نقاشی انفرادی‌اش به شمار می‌رود، افزود: بیشتر آثار نمایشگاه حاضر در ابعاد ۵۰ ×۷۰ سانتی‌متر خلق شده است و موضوعات متنوعی مانند طبیعت بی‌جان، حیوانات، گل و پرتره را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از تکنیک‌های مختلف نقاشی مانند آبرنگ، مداد رنگی و سیاه قلم در خلق آثارش استفاده می‌کند، گفت: بیشتر با تکنیک آبرنگ کار می‌کنم. چرا که حس لطافت و آرامش آن را هیچ‌کدام از تکنیک‌های دیگر نقاشی ندارد.

اکرمی با اشاره بر تحصیلات دانشگاهی و سابقه ده ‌ساله فعالیت حرفه‌ای خود در رشته نقاشی ادامه داد: موضوعات آثارم را گاهی به صورت بداهه انتخاب کرده و گاهی برای خلق یک اثر از عکس‌های مناسب پس از بررسی و جست‌وجو استفاده می‌کنم.

وی به تدریس نقاشی به هنرجویان علاقه‌مند و دانش‌آموزان مدارس نیز اشاره و بیان کرد: تصور نمی‌کردم فعالیت در رشته نقاشی تا این حد در زندگی به من آرامش دهد. از این‌ رو همواره به هنردوستان به‌ویژه بانوان پیشنهاد می‌کنم در هر سنی که هستند، در این رشته هنری فعالیت کنند و از خلق آثار خود لذت ببرند.

این هنرمند جوان مشهدی با بیان اینکه آثارش در ادوار مختلف در نمایشگاه‌های متعدد گروهی داخلی و حتی دو نمایشگاه خارجی به نمایش درآمده است، گفت: افراد عامه جامعه نیز در کنار مخاطبان هنری به بازدید از نمایشگاه‌ها دعوت می‌شوند، از این رو برپایی نمایشگاه‌های متعدد می‌تواند پای مردم را به نگارخانه‌ها باز کند و موجب آشنایی آنان با رشته‌های مختلف هنری مثل تکنیک آبرنگ شود.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه هنر نقاشی طی سال‌های اخیر در مشهد کمی بهتر شده است، افزود: امیدوارم با حمایت از هنرمندان این شهر مقدس، استقبال از آثار هنری و فروش آن ها در مشهد نیز بیشتر شود و شاهد اتفاق‌های خوبی در این زمینه باشیم.

لازم به ذکر است، نمایشگاه انفرادی آبرنگ روزنه‌ای به رنگ تا پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه رضوان مشهد واقع در کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶ پذیرای هنردوستان است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها