خوزستان- عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای خوزستان گفت: تعامل خوب بخش خصوصی و دولتی فناوری اطلاعات و ارتباطات، منجر به رشد نمایشگاه الکامپ شده است.

رشد نمایشگاه الکامپ، حاصل تعامل بخش های دولتی و خصوصی

مسعود آرامی  عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای خوزستان  با بیان اینکه وظیفه ما مدیریت شرکت های بخش خصوصی در فناوری اطلاعات است و برگزاری نماشگاه الکامپ برعهده این نظام صنفی ست، عنوان کرد: فناوری اطلاعات در خوستان نقش پررنگی دارد و بخش خصوصی و دولتی تعامل خوبی در این ماجرا باهم دارند و از این حیث نمایشگاه الکامپ هرسال پرشور برگزار می شود که این نمایشگاه هر سال نسبت به سال قبل با رشد قبل توجهی رو به رو است.

وی ادامه داد: گرچه شرایط قتصادی سال جاری در همه صنایع تاثیرات منفی خود را بر جای گذاشته، اما در حوزه فناوری این ماجرا متفاوت ظاهر شده و به طور کل همیشه این صنعت پیشرو سایر صنایع است.  

مسعود آرامی تاکید کرد: سایر صنایع وقتی به بمبست می رسند، راه حل ها را از فناوری اطلاعات می گیرند. فناوری اطلاعات در تسریع تولید، کاهش هزینه ها و رشد فرایند ها نقش موثری دارد که جز صنعت های فعال بوده که در این اوضاع اقتصادی راکد، فناوری اطلاعات رشد خود را توقف نکرده.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای خوزستان خطاب به سازمان های دولتی، گفت: سازمان های دولتی هرچه خدمات خود را به سمت فناوری پیش ببرند مطمئنا توسعه پیدا خواهند کرد. اما متاسفانه این سازمان ها هرگاه با مشکل بودجه مواجه می شوند، اولین جایی که از آن بودجه کم می کنند، بخش آی تی است، در صورتی که این بخش می تواند به سایر بخش ها در تولید بودجه کمک کند.

وی افزود: برای حمایت از شرکت های بخش خصوصی باید از آن ها خدمات گرفت تا در این شرایط اقتصادی بیزینسس خود را نجات دهد. زیرا بدنه آن ها متکیی بر دولت نیست. اگر استارتاپ ها رابه سرمایه گذار وصل نکنیم، نمی توان از فناوری آن ها استفاده کرد.

آرامی ضمن اشاره به موضوع امنیت شبکه های سازمان ها، بیان کرد: مسئله ی پر چالش دولت و فناوری اطلاعات، بحث امنیت شبکه هاست. طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، سازمان های دولتی می بایست برای ارتباط بین دستگاهی از فرمول غیر شتراکی استفاده کنند زیرا این روش ضریب امنیتی پایینی دارد.
وی در پایان متذکر شد: شرکت مخابرات ایران به همین دلیل برای تحقق مصوبه مذکور، شبکه ای تحت عنوان (نورنتا) ایجاد کرد؛ این شبکه کاملا اختصاصی و داری امنیت بالایی ست، که رفع نقص آن برخلاف سایر شبکه ها درمدت زمان کوتاهی انجام می شود. در حال حاضر ما به معرفی این شبکه میان سازمان ها پرداخته ایم.

برچسب‌ها