فرماندار کاشمر گفت: مسئولیت برگزاری مناسبت ۱۳ آبان باید به خود دانش‌آموزان سپرده شود، شاید در اولین مراسم توسط دانش‌آموزان مشکلاتی باشد، اما در مقابل باعث خودباوری و اعتمادپذیری آنها خواهد شد.

مسئولیت مناسبت ۱۳ آبان باید به خود دانش‌آموزان سپرده شود/دشمن به دنبال کمرنگ کردن تفکر انقلابی و ضد استکباری ملت ایران است

به گزارش قدس آنلاین، مسلم ساقی، فرماندار شهرستان کاشمر در ستاد برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان که در محل فرمانداری این شهرستان  برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان هنوز به دنبال کمرنگ کردن تفکر انقلابی و ضد استکباری ملت هستند و می‎طلبد در این زمینه هوشیارتر از قبل باشیم.

وی ادامه داد: وقت آن رسیده که کارهای جدیدی را در برگزاری مراسم‎هایی همچون ۱۳ آبان آنجام دهیم، سال‌هاست آنچه به ذهن مسئولان می‌رسد و در جلسات مطرح می‎کنند، همان اقدامات تکراری مانند نصب پرده و آذین بندی میادین و اینکه مسئولیت صوت مراسم با که باشد، است.  در حالی که مسئولیت مناسبت ۱۳ آبان باید به خود دانش‌آموزان سپرده شود، شاید در اولین مراسم توسط دانش‌آموزان مشکلاتی باشد، اما باید خودباوری و اعتمادپذیری شان را افزایش دهیم.

ساقی با تاکید براینکه باید از مراسم‌هایی همچون ۱۳ آبان بهره‌برداری لازم را ببریم و صرف برگزاری یک مراسم خلاصه نشود، عنوان کرد: هیچ ایرادی ندارد که حتی سخنران مراسم روز ۱۳ آبان از خود دانش‌آموزان باشد.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: باید از جوانان استفاده بیشتری کرد و از برگزاری مراسم‌ها به صورت سنتی پرهیز نمود، به رغم اینکه برخی جوانان توانایی بسیار بالایی دارند، اما تاکنون استفاده درستی از این توانایی‌ها نشده است، باید برنامه‌هایی که برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود، جذابیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر در برخی مراسم‌ها همهمه دانش‌آموزان وجود دارد، چون سخنران نمی‌تواند با جامعه مخاطب به خوبی ارتباط برقرار کند، اما اگر سخنران از جنس خود آن‌ها باشد، بدون شک تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

ساقی افزود: در برگزاری کارها و مراسم‌ها باید خلاقیت داشته باشیم و ۱۳ آبان، روز قدس و ۲۲ بهمن هر کدام نمادهایی هستند که باید به صورت محتوایی و شکلی در این مراسم‌ها کار کرد. اگر مراسم‎های مختلف به صورت هدفمند نباشد، آن بهره‌برداری لازم را نخواهیم داشت و بر همین اساس باید از مناسبت‎های مختلف نهایت استفاده را ببریم و به راحتی از کنار آن‌ها عبور نکنیم.

وی افزود: برخی مواقع برای برگزاری جلسات و مراسم‌ها وقت می‎گذاریم اما به محتوا توجه نمی‌شود، باید جذابیت را در مراسم‌هایی همچون ۱۳ آبان افزایش داد.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: به رغم اینکه ۱۳ آبان به نام روز استکبار ستیزی نامگذاری شده، اما این روز مختص دانش‌آموزان نیست و همانند ۲۲ بهمن و روز قدس همه اقشار مختلف جامعه باید حضور داشته باشند.

ساقی روز ۱۳ آبان را نماد استکبار ستیزی دانست و افزود: آنقدر اهمیت این روز باید تکرار شود که همه اقشار جامعه احساس تکلیف کنند، از سویی سه واقعه مهمی که در این روز اتفاق افتاده باید تبیین و ترویج شود. در این خصوص باید دست نیاز به سمت جامعه نخبگان و صاحب نظر دراز کنیم و از پتانسیل هنرمندان در این زمینه استفاده بیشتری ببریم.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه نمادهایی همانند ۱۳ آبان، روز قدس و ۲۲ بهمن باید موجب تقویت انسجام و وحدت شود، هیچ نماد انقلابی نباید موجب ایجاد تفرقه در جامعه شود، عنوان کرد: مناسبت‌های مختلف بهترین فرصت برای تقویت انسجام و وحدت درونی است، حفظ وحدت و حرکت حول‌محور ولایت مهمترین دستاورد ۱۳ آبان است.

در این جلسه سیدمهدی نجفی مقدم مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کاشمر گفت: سه پدیده مهم در ۱۳ آبان از جمله تبعید امام راحل در سال ۱۳۴۳، کشتار وحشیانه و دستگاه حاکمیت آن زمان که منجر به شهادت رسیدن ۵۶ نفر از دانشجویان مظلوم شد و دیگری تسخیر لانه جاسوسی موجب گردید، که این روز به عنوان یوم‌الله ۱۳ آبان مطرح شود.

وی از مشخص بودن شعارهای روز ۱۳ آبان‎ماه خبر داد و افزود: به رغم اینکه برخی افراد در کاشمر می‎خواهند شعارهایی از خودشان درست کرده و سربدهند ولی چنین اجازه‎ای را به کسی نخواهیم داد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کاشمر عنوان کرد: در این روز باید شعارهایی سرداده شود که از تهران و مشهد برای شهرستان ارسال می‎شود و جلوی شعارهای بی‌پایه و اساسی که برخی تلاش می‎کنند سر دهند گرفته خواهد شد و ممانعت می‎گردد.

راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی ۱۳ آبان‌ماه از ساعت ۹ صبح در کاشمر از چهارراه بهبودی آغاز و تا امامزاده سید حمزه(ع) ادامه خواهد داشت، همچنین فرماندار کاشمر نیز به عنوان سخنران این مراسم خواهد بود.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها