معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: قیمت برنج پاکستانی به زودی در سطح استان کاهش پیدا خواهد کرد.

 قیمت برنج پاکستانی به زودی کاهش پیدا خواهد کرد/سازمان های نظارتی با هرگونه گران فروشی  در خراسان رضوی برخورد کنند

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: به دلیل ممنوعیت واردات برنج، قیمت برنج پاکستانی در بازار با افزایش همراه شده است که از طریق ارائه برنامه هایی به دنبال تنظیم و تعادل در قیمت این کالا هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از این موارد عرضه برنج های احتکار شده است که با هماهنگی ستاد تنظیم بازار ، این برنج ها در سطح شهر توزیع خواهد شد، تصریح کرد: از طرفی به دلیل اینکه مصرف و تقاضای برنج پاکستانی در استان خراسان رضوی که استانی زائر پذیر و جزو استان های پر جمعیت کشور است زیاد می باشد و در مقابل عرضه نیز کاهش پیدا کرده است این افزایش قیمت رخ داده است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی افزود: یکی از موارد دیگری که برای کاهش قیمت  برنج پاکستانی مد نظر داریم ترخیص برنج هایی است که در انبارهای گمرکات استان وجود دارند که در این باره نیز نامه نگاری هایی را انجام داده ایم تا با دریافت مجوز ترخیص، این برنج ها در سطح استان توزیع شوند.

رسولیان ادامه داد: قیمت این کالا طی روزهای آینده در سطح استان ، کاهش پیدا کرده و به تعادل خواهد رسید و از صنعت و معدن و اتاق اصناف نیز انتظار می رود که با نظارت بیشتر بر بازار ، مانع از هرگونه گران فروشی و تضییع حقوق مردم شوند.

برچسب‌ها