سمنان- رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: باید دخالت مراجع قضائی و قانونی به منظور برخورد با خودروسازان متخلف در دستور کار قرار گیرد زیرا صنعت قطعه‌سازی استان سمنان در سال‌های گذشته با رویکردهای غیرکارشناسی خودروسازان نابود شده است.

رویکرد های خودرو سازان صنعت قطعه سازی سمنان را نابود کرده است

به گزارش قدس آنلاین؛ رستم سعداللهی  با بیان اینکه مسئول رکود و ایجاد مشکلات متعدد در صنعت قطعه‌سازی استان سمنان در ماه‌های گذشته خودروسازها هستند افزود: اتخاذ رویکردهای غیرکارشناسی در صنعت خودروسازی در سال‌های گذشته صنعت قطعه‌سازی در کشور را فلج کرد و رفع مشکلات زیرساختی و اداری برای مقابله با اجرای طرح‌های غیرعلمی از سوی خودروسازان اعمال شود.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان ادامه داد: بدهی افزون بر ۶ هزار میلیارد ریالی خودروسازان به قطعه‌سازان سمنان تنها قسمتی از گرفتارهای قطعه سازان است و کمبود نقدینگی به واسطه برگشت‌ناپذیری وجه کالاهای فروخته شده از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی در این صنعت است.

سعداللهی تصریح کرد: فشارهای خارجی در یکسال گذشته بهانه برای خودروسازان و بسیاری از کاسبان تحریم شد که با خودسری به افزایش قیمت کالاها و مواد اولیه بدون توجه به چارچوب‌های قانونی دست بزنند.

وی اضافه کرد: حمایت از صنعتگران نباید در حد شعار باقی بماند و با رفع مشکلات قانونی دولت به کمک این فعالان اقتصادی بیاید.

برچسب‌ها