مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان‏ماه در مشهد با حضور خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مردم شهید پرور و ولایتمدار مشهد و دانش آموزان و دانشجویان راس ساعت ۱۰ صبح در حرم رضوی برگزار خواهد شد.

تشریح ویژه برنامه های یوم الله  ۱۳ آبان در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‎نژاد گفت: طلاب، دانش آموزان و دانشجویان روز دوشنبه پس از راهپیمایی از میدان بسیج، در رواق امام خمینی(ره) گردهم خواهند آمد و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا انزجار خویش را از استکبار جهانی اعلام می‌‏کنند.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه راهپیمایی راس ساعت ۸:۳۰ از میدان بسیج آغاز خواهد شد، اظهار کرد: در این برنامه باشکوه سردار سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
وی اعلام کرد: در این مراسم مهدی سروری به مدیحه سرایی حماسی خواهد پرداخت.
شریعتی‎نژاد خاطرنشان کرد: افزون بر برنامه رواق امام خمینی(ره) در دیگر اماکن متبرکه حرم رضوی سلسله جلسات حلقه‎های معرفت به تبیین و بررسی واقعه ۱۳ آبان می‌پردازد.
یادآور می شود؛ یوم الله ۱۳ آبان که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است، سالروز سه رویداد مهم تاریخ معاصر کشور یعنی سالروز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، سالروز به شهادت رسیدن دانش آموزان در جریان مبارزه با رژیم ستمشاهی در سال ۱۳۵۷ و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ است.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها