زنجان-معاون طرح‌ریزی و نظارت فنی سازمان پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل یعنی پیشگیری، تا آحاد جامعه از تهدیدات مصون بمانند.

شهرداری زنجان طرح جامع پدافند شهری را در دست تهیه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:معاون طرح‌ریزی و نظارت فنی سازمان پدافند غیرعامل یک شنبه در مراسم بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل یعنی پیشگیری، تا آحاد جامعه از تهدیدات در امان باشد.

مسعود مینوئیان بااشاره به  انواع تهدیدات علیه ایران طی چهل سال اخیر، افزود: پدافند غیرعامل پیش‌بینی می‌کند که از چه نقطه‌ای ممکن است آسیب به کشور برسد و باید چه کارهایی کرد.

وی  ادامه داد:باید در شهرسازی جدید و با تکیه بر تکنولوژی جدید  به این موضوع توجه شود و استانداردهای لازم را تدوین کنیم.

این مسئول خاطر نشان ساخت:انسان به دنبال مصون‌سازی بوده است ولی این مصونیت تا زمانی پایدار است که دشمن ما را تهدید نکند.

مینوئیان گفت: توجه به الزامات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه‌ای و زیرساخت‌های شهری حائز اهمیت است.

وی از تدوین طرح جامع شهری زنجان توسط مشاور وزارت راه و شهرسازی خبرداد و گفت:در صدد بودیم تا طرح جامع شهر زنجان با طرح پدافند غیرعامل را تطبیق کنیم ولی  به علت اینکه عمر پدافند غیرعامل زیاد نیست، نتوانستیم استاندارد و الزامات لازم را در این حوزه تدوین کنیم و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهیم.

در ادامه، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان نیز گفت: شهرداری زنجان جزو اولین شهرهای طرح جامع پدافند شهری را در دست تهیه دارد و باید همه شهرها این طرح را داشته باشد.

حسن مظفری  با اشاره به اینکه ۹۵ درصد طرح جامع استان پیشرفت داشته است اظهار امیدواری کرد: طرح جامع تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

مظفری تصریح‌ کرد: زنجان استانی کشاورزی است که باید به همین خاطر پدافند زیستی را مورد توجه قرار دهیم‌.

در ادامه، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: آماده بودن برای مواجهه با بحران، برنامه‌ریزی خاصی را می‌طلبد.

حمیدرضا حمیدی با بیان اینکه در طرح‌های جامع به ‌موضوع احداث بر روی گسل دقت‌نظر صورت گیرد، اظهار کرد: این بی‌توجهی در امور شهرسازی در زمان وقوع سیلاب، قابل مشاهده بوده و باید به این موارد توجه لازم شود.

وی با بیان اینکه در توسعه کالبدی شهرها نیز شاهد مشکلاتی هستیم، افزود: در شهرسازی باید به این موارد توجه کرد؛ چراکه در ارتباط با موضوع مدیریت بحران است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شهرداری باید به موضوع پدافند غیرعامل توجه شود، گفت: ملتی که به فکر دفاع نباشد، حیات ندارد؛ پس باید به موضوع پدافند غیرعامل توجه لازم را داشته باشیم.

سجاد خدایی با یاد اودی این نکته که  واقع‌گیری برخی شهرک‌های مسکونی یا احداث ریل بر روی گسل، حاصل ناآگاهی ماست ادامه داد:باید  آگاهانه وارد عمل شویم و تصمیمات ما باعث بروز مشکل برای مردم نشود

انتهای پیام/

برچسب‌ها