خوزستان_ یکی از پژوهشگران امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران موفق به بومی سازی ماده پاک کننده تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی با کارایی بالا ویژه مناطق گرمسیر شد.

بومی سازی ماده پاک کننده تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران دکتر اصغر صادق آبادی گفت: این محصول در صنایع مختلف از جمله حفاری، نیروگاهی، توزیع برق،  نفت و گاز، حمل و نقل و مخابرات کاربرد دارد.

وی که هم اکنون در سمت رئیس مهندسی کالای مکانیک شرکت ملی حفاری مشغول به کار است، تلاش های قبلی سازندگان داخلی در زمینه تولید محصول با کیفیت را به دلیل نداشتن پشتوانه علمی و دانش فنی ناموفق دانست و افزود: طراحی تولید این محصول را پیگیری و پس از دو سال تحقیق و آزمایش، موفق به تهیه فرمولاسیون این ماده گردید.

این پژوهشگر کشوری توضیح داد: این ماده شوینده از لحاظ تکنیکی از نوع غربی خود (محصول شرکت CRC) کارایی بهتر و قیمت پایین تری دارد و از قدرت بالایی در پاک کردن چربی، خاک، نفت، روغن، قیر و خوردگی از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در مناطق گرم برخوردار است.

صادق آبادی اظهار کرد: این امر باعث افزایش راندمان عملیاتی در موتورهای الکتریکی  و سایر تجهیزات برقی خواهد شد و با توجه به آلودگی زیاد مناطق عملیاتی این ماده بسیار پر مصرف و مفید می باشد.

رئیس مهندسی کالای مکانیک شرکت ملی حفاری ایران گفت: از آنجا که تجهیزات الکتریکی را نمی توان با آب پاک کرد از این ماده برای پاک کردن و زدودن موثر آلودگی ها از تجهیزات الکتریکی، الکتروموتورها، رله ها، پنل های الکتریکی، ژنراتورها، ترانسفورماتورها و کنتکتورها استفاده به عمل می آید.

وی افزود: از جمله مزایای این ماده می توان به آتش زا نبودن، تبخیر سریع پس از پاک سازی، عدم جایگذاری باقیمانده و آسیب رسانی به لایه ازن اشاره کرد.

صادق آبادی با بیان اینکه این محصول مرحله طراحی و تست میدانی را با موفقیت به پایان رسانده و آماده تجاری سازی و تولید در خوزستان برای مصارف داخلی و صادرات است، ادامه داد: از این ماده می توان هم به صورت حجمی و  اسپری استفاده به عمل آورد.

برچسب‌ها