معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: محموله بعدی الواح هخامنشی بر اساس مذاکرات صورت گرفته در حال بسته بندی و ارسال به کشور است.

 ۱۷ هزار لوح هخامنشی در سه مرحله وارد کشور خواهد شد

قدس آنلاین: محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور در گفت‌وگو با  فارس، درباره ورود الواح هخامنشی به کشور اظهار داشت: پس از گذشت ۱۴ سال محموله‌ای با ۱۷۸۳ قطعه الواح هخامنشی از دانشگاه شرق شناسی شیکاکو وارد کشور شد و پیگیر آن هستیم مابقی این الواح نیز وارد کشور شود.

وی افزود:‌بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته دانشگاه شیکاکو در حال تکمیل بسته بندی‌های الواح هخامنشی و ارسال آن به کشور است.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد:‌حدود ۳۰ هزار لوح هخامنشی را تخمین می‌زنند که بخشی از آن وارد کشور شده و بخش دیگر که حدود ۱۷ هزار لوح است در سه مرحله وارد کشور خواهد شد. تعدادی از این قطعات کوچک هستند و تعدادی هم الواح بزرگی هستند که بر روی آنها سرنوشت ایرانیان و اطلاعات آنها درج شده است و در ۲۵۰۰ سال پیش اطلاعات کارگران، فقرا،تاجران و زنان بر روی الواح نقش می‌بسته است.

طالبیان ادامه داد:‌در حال حاضر در حال مطالعه الواح وارد شده به کشور هستیم که اطلاعات دقیق‌تر آن به زودی اعلام می‌شود.

وی گفت:‌این موضوع را از طریق دستگاه‌های حقوقی نیز در حال پیگیری هستیم البته مؤسسه شیکاکو نیز همکاری لازم را برای بازگشت این الواح به کشور داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها