نشریه «اسرائیل هیوم» به نقل از منابع مطلع از شکست مذاکرات برای تشکیل کابینه فراگیر با شرکت دو حزب اصلی رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت، به نظر می‌رسد برگزاری مجدد انتخابات تنها گزینه باقی‌مانده باشد.

اسرائیل هیوم: مذاکرات کابینه فراگیر شکست خورد؛ انتخابات سوم تنها گزینه است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نشریه «اسرائیل هیوم» روز سه‌شنبه در گزارشی در مورد مذاکرات تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی، نوشته است که اختلاف میان طرفین چنان زیاد است که عملا امکان تشکیل کابینه فراگیر وجود ندارد.

در انتخابات اخیر در فلسطین اشغالی دو حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و «آبی و سفید» به ریاست «بنی گانتز» بیشترین کرسی‌ها را به دست آوردند، اما هنوز هیچ‌یک نتوانسته‌اند با ائتلاف با دیگر احزاب ائتلافی تشکیل دهند که بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان را در اختیار داشته باشد. این دومین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در سال جاری بوده است.

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نتانیاهو و گانتز را به مذاکره با هم و تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت لیکود و آبی و سفید فراخوانده‌اند.

با این وجود اسرائیل هیوم به نقل از یک «منبع عالی‌رتبه سیاسی» نوشته است که اختلافات میان دو طرف بسیار زیاد و غیرقابل حل است و تشکیل کابینه با مشارکت هر دو حزب ناممکن است.

به گفته این منبع، مهمترین مانع در مسیر تشکیل کابینه، پرونده‌های قضایی مطروحه علیه نتانیاهو است. نتانیاهو در چند پرونده به فساد مالی و سیاسی متهم شده و حزب آبی و سفید پیش‌بینی می‌کند که دادستانی اسرائیل ظرف تنها چند هفته آینده رسما اتهامات نتانیاهو را اعلام کند. این در حالی است که نتانیاهو اصرار دارد حتی در صورت اعلام رسمی جرم علیه او، باز هم به حضور در سمت نخست‌وزیری ادامه دهد.

اسرائیل هیوم به نقل از این منبع سیاسی نوشته است: «کابینه وحدت مرده است و اسرائیل در مسیر انتخابات سوم قرار دارد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها