برخی رسانه‌ها مدعی شدند دولت فرانسه تصمیم گرفته به دلایلی تمام اعضای گروهک منافقین را از این کشور اخراج کند.

ماجرای خبر اخراج منافقین از فرانسه چیست؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، امروز سه‌شنبه برخی از رسانه‌های کشور به نقل از یک وب‌سایت انگلیسی اعلام کردند دولت فرانسه اخیراً تصمیم گرفته به حضور ۴۰ ساله گروهک تروریستی منافقین در این کشور پایان دهد.

وب‌سایت «اُدیسه‌آنلاین» خبر خود را به نقل از توییتر منتسب به «الکسی کوهلر» (Alexis Kohler) رئیس کارکنان کاخ الیزه اعلام کرده است.

در توییتیر منتسب به آلکسیس کوهلر ادعا شده که «در نشست ۲۹ اکتبر (۷ آبان) بین امانوئل مکرون و ژان ایو-لودریان (وزیر خارجه فرانسه) تصمیم گرفته شد به حضور ۴۰ ساله اعضای سازمان مجاهین خلق ایران (منافقین) در فرانسه پایان دهند؛ اخراج سران مجاهدین خلق از فرانسه موجب می‌شود در گفتگوها اهرم فشار اتحادیه اروپا بر ایران برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی بیشتر شود.»

ماجرای خبر اخراج منافقین از فرانسه چیست؟

ژرژ مالبرونو، خبرنگار روزنامه فیگارو نیز روز سه‌شنبه با بازنشر توییت منتسب به رئیس کارکنان کاخ الیزه مدعی شد: «اخراج مجاهدین خلق (منافقین) از فرانسه، احتمالا امتیازِ پاریس به تهران برای آزادی دو زندانی فرانسوی است». 

ماجرای خبر اخراج منافقین از فرانسه چیست؟

نکته قابل توجه این است که حساب توییتری منتسب به آلکسیس کوهلر رسمی و تأییدشده نیست و برخی از کاربران توییتری نیز در رسمی‌بودن این حساب توییتری ابراز تردید کرده‌اند. خبرنگار فیگارو نیز بدون هیچ توضیحی توییت خود درباره تصمیم دولت فرانسه برای خروج منافقین از این کشور را حذف کرد.

مسئولان وزارت خارجه کشورمان نیز تا این لحظه به درخواست خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان برای اعلام نظر درباره این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها