قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) با مشارکت‌های مردم در دهستان کرات تایباد ۱۳ رشته قنات را با هزینه افزون بر۶ میلیارد ریال لایروبی و مرمت کردند.

لایروبی و مرمت ۱۳ رشته قنات در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در دهستان کرات تایباد لایروبی و مرمت ۱۳ رشته قنات در تایبادگفت: سطح زیر کشت مزارع کشاورزی روستاهای آبقه، فرزنه، کرات و پشته  قبل از احیا و مرمت قنوات ۶۰۰ هکتار بود که این رقم با لایروبی قنوات به هزار و ۵۰۰ هکتار رسید.

یاسر زنگنه با اشاره به افزایش سطح زیر کشت مزارع زعفران در روستاهای زیرپوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه کشت زعفران و مرمت این تعداد قنات در پنج روستای دهستان کرات مزارع زعفران این منطقه از ۴۰۰ هکتار به ۸۹۰ هکتار افزایش یافته است.

وی گفت: با استفاده از کلاس‌های ترویجی برای کشاورزان دهستان کرات عملکرد تولید زعفران در مزارع این دهستان از هشت کیلو زعفران خشک به ۱۶ کیلو رسیده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در دهستان کرات تایباد افزود: پارسال ۴۲ پروژه توسط این قرارگاه در مناطق محروم و روستاهای شیعه و سنی نشین این شهرستان با هزینه افزون بر ۱۲ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال اجرا شد.

زنگنه گفت: این قرارگاه به منظور کار و پیشرفت و آبادانی در دهستان کرات بخش مرکزی شهرستان تایباد در حوزه‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت، اشتغال، تعلیم و تربیت و زیرساخت های عمرانی فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: در بخش معیشتی مردم هم در ۱۰۰ روستا در خصوص تغییر نژاد دام‌های سبک و سنگین، گیاهان دارویی و توانمندسازی زنان در خانه برای افزایش اقتصاد خانواده اقدام شده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در دهستان کرات تایباد از آموزش صنایع دستی برگرفته از آداب و رسوم این منطقه برای بانوان روستایی دهستان کرات خبر داد و گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) ۲۰ طرح اشتغالزایی و بستر تثبیت اشتغال برای ۵۰۰ نفر را در این مناطق فراهم کرده است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها