رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های تایباد و باخرز گفت: در سال جاری همه خادمین مساجد به صورت فردی می‌توانند برای پرداخت تمام ۲۷درصد حق بیمه به مراکز بیمه مراجعه کنند.

وضعیت بیمه خادمین ثابت مساجد اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین ، سید ابوالفضل محمودی، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با بیان اینکه اوقاف‌ و امور خیریه در سه حوزه قرآن، اوقاف و بقاع متبرکه فعالیت می کند، به تشریح فعالیت‌های یک سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: در حوزه بقاع متبرکه، دو مجموعه در شهرستان تایباد وجود دارد. بزرگترین مجموعه، مجموعه تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی است. اولویت اول ما در این مجموعه محوطه سازی و دیوار کشی ضلع غربی است که هم اکنون در حال انجام است. تا کنون ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده و هنوز پروژه با همکاری اداره میراث فرهنگی ادامه دارد.

وی افزود: در گام دوم، بعد از هماهنگی با شهرداری، ساماندهی ضلع جنوبی در دستور کار است، تا این مجموعه بزرگ تاریخی ساماندهی شود. همچنین ما به دنبال این هستیم که این فضا یک مجموعه فرهنگی شود و در این مسیر علاوه بر مشارکت شورا و شهرداری، نیازمند حضور خیرین هستیم، چرا که مزار مولانا بزرگترین شاخصه تاریخی شهرستان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های تایباد و باخرز دومین بقعه متبرکه شهرستان را مزار شاهزاده قاسم در شهر مشهد ریزه نام برد و اظهار کرد: در این مجموعه نیز برنامه های عمرانی در نظر گرفتیم. در بخشی از آن به دنبال ایجاد یک موزه هستیم که هماهنگی‌های آن با شهرداری و میراث فرهنگی انجام شده است.

محمودی گفت: در حوزه موقوفات اقدام مهمی که در سال اخیر انجام شد، واگذاری تمام قراردادهای اجاره ای، با کارشناس رسمی دادگستری و مطابق نظر آنها بود. بروزرسانی تمام قراردادها در دست اقدام است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره موضوع تفاوت بین پرداختی بیمه خادمین مساجد قبل از سال ۹۸ با خادمین بیمه شده سال ۹۸ اظهار کرد: نرخ بیمه خادمان ثابت برابر ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی به میزان ۲۷ درصد و براساس حداقل دستمزد سالیانه مصوب شورای عالی کار است، ۲۰ درصد حق بیمه توسط دولت و هفت درصد آن از طرف خادم ثابت مسجد پرداخت می‌شود. تا کنون روال بیمه خادمین مساجد اینگونه بود که آنها پس از معرفی هیات امنا و تایید صلاحیت توسط اوقاف، به تامین اجتماعی معرفی می شدند. تا سال گذشته ۱۷۰ نفر خادم مسجد در شهرستان بیمه آنها به صورت گروهی پرداخت می‌شد. اما امسال این روال دو تغییر داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های تایباد و باخرز ادامه داد: نخست تفاوت در نوع پرداخت است که قبلا گروهی بود اما در سال جاری همه به صورت فردی می توانند برای پرداخت حق بیمه مراجعه کند. اما تفاوت دوم در حق پرداخت آنها است، در این خصوص خادمین بیمه شده قبل از سال ۹۸ فقط هفت درصد حق بیمه را پرداخت می کردند و ۲۰ درصد دیگر توسط دولت پرداخت می شد، اما خادمینی که در سال ۹۸ بیمه شدند، تمام ۲۷ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند. بنابراین تفاوت پرداختی بین دو گروه در این است.

مهر

برچسب‌ها