همدان- رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: کمیته ویژه سرمایه‌گذاری به‌منظور تعیین‌تکلیف و تسریع روند پروژه‌های سرمایه‌گذاری خاص در شورای شهر همدان تشکیل خواهد شد.

کمیته ویژه سرمایه‌گذاری در شورا تشکیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ حسین قراباغی درکمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری وگردشگری شورا، با بیان اینکه درحال حاضر انتظارات شهروندان تنها به مباحث آسفالت ختم نمی‌شود، افزود: برای خروج از رکود اقتصادی، توجه ویژه به بخش سرمایه گذاری و گردشگری از اهمیت بالایی برخودار است که تمام تلاش این کمیسیون بر این محور بوده است تا از ظرفیت‌های شهر همدان در مسیر توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری بهره‌مند شود.

قراباغی اظهار کرد: در دوره چهارم شورا، مبحث پیاده‌راه‌سازی به عنوان برند کشور مطرح بود که خوشبختانه رضایتمندی شهروندان را هم به دنبال داشت؛ اما در حال حاضر شاهد اقدام و عملکرد فاخری در شورای پنجم و شهردار منتخب و تیم اجرایی آن، نیستیم.

وی ادامه داد: خروجی حوزه سرمایه‌گذاری مدیریت‌شهری همدان هم مناسب نبوده است و نتایج آن ملموس نیست؛ هرچند تلاش و توان نیروهای مدیریتی و اجرایی را انکار نمی‌کنیم که اگر با همین روند پیش برویم، شاید شرایط موجود، تغییر کند.

جذب توریست سلامت مورد تأکید شوراست

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در ادامه گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود، جذب توریست سلامت مورد تأکید شورای شهر همدان است.

قراباغی با تأکید بر اینکه اراده اعضای این کمیسیون تخصصی بر این است تا احداث شهرک سلامت در شهر همدان تسریع یابد؛ اظهار کرد: جلسه‌های مختلفی با یک شرکت فعال گردشگری سلامت به عنوان انجمن دوستی ایران و عراق انجام شده که این شرکت گردشگری در ایران ثبت قانونی شده و هماهنگی‌هایی نیز صورت گرفته است تا از زیرساخت‌های درمانی و پزشکی شهر همدان بازدید داشته باشند.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه سایت میدان میوه‌وتره‌بار بزرگ و جدید همدان تعطیل است؛ گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد پس از متقاعد کردن شهرداری مبنی بر اینکه سرمایه‌گذار پیمانکار نیست، حال باید سرمایه‌گذار را در این زمینه، قانع کنیم.

سید مسعود عسگریان خطاب به سرمایه‌گذار این پروژه، اظهار کرد: متأسفانه شاهد اتلاف وقت ۶۰۰ هزار شهروند همدانی توسط سرمایه‌گذار هستیم؛ زیرا نه تنها پروژه هیچ‌گونه پیشرفت فیزیکی نداشته است؛ بلکه روند و نحوه کار هم مورد تأیید نیست.

وی معتقد است: پس از کش و قوس‌های فروان مبنی بر تصویب شیوه‌نامه نحوه فروش غرفه‌های میدان میوه‌وتره‌بار جدید انتظار می‌رفت که مجموعه سرمایه‌گذاری، وقت مناسب‌تر و بیشتری را برای جبران عقب ماندگی‌ها، به کار گیرد.

برچسب‌ها