زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

زلزله شدیدی آذربایجان را لرزاند

قدس آنلاین:  گزارش بامداد جمعه شب مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۲ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است. این زلزله در استان های گیلان، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین و زنجان هم احساس شده است.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

در همین حال رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از  اعزام گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تیم ها و گروه های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند گفت: تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی این زلزله مخابره نشده اما تمامی تیم‌ها و عوامل مدیریت بحران امدادی و خدماتی و انتظامی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

گزارش ها حاکی است در اثر زمین لرزه امشب به خانه های روستایی در برخی مناطق نزدیک به کانون زلزله خسارت هایی وارد شده است و دست کم ۳ نفر مصدوم شده اند.

امدادگران هلال احمر و اورژانس در این استان ها و استان های مجاور به حالت آماده باش درآمده اند.

در همین حال در ساعت ۳:۱۱ بامداد امروز جمعه  زلزله ای به بزرگی ۴.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه و ۵۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترکمنچای در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

برچسب‌ها