زاهدان- با کاهش دمای هوا در استان سیستان و بلوچستان نرخ کپسول‌های گاز در بازار آزاد افزایش‌یافته و ازآنجاکه هنوز شهر زاهدان به‌طور کامل گاز کشی نشده است باری دیگر تقاضا برای خرید کپسول گاز بالاگرفته است

«جایگاه گاز» در ایرانشهر داستان یک مویز و چهل قلندر

قدس آنلاین-گروه استان ها: با کاهش دمای هوا در استان سیستان و بلوچستان نرخ کپسول‌های گاز در بازار آزاد افزایش‌یافته و ازآنجاکه هنوز شهر زاهدان به‌طور کامل گاز کشی نشده است باری دیگر تقاضا برای خرید کپسول گاز بالاگرفته است.

جدا از مصرف‌کنندگان خانگی بسیاری از خودروها نیز در این شهر به دلیل مشکلاتی سهمیه‌بندی سوخت خودروها را گازسوز کرده‌اند و متأسفانه به دلیل نبود جایگاه سی.ان.جی لذا مخازن خودروهای خود را از کپسول‌های خانگی پر می‌کنند که تاکنون این شیوه سوخت‌گیری نه‌تنها برای مالکان خودرو بلکه برای تمامی شهروندان اقدامی مخاطره انگیز و خطرناک است.

متأسفانه این روزها بسیاری از خودروها با مراجعه به کارگاه‌های غیرمجاز خودروهای خود را LPG سوز می‌کنند و سوخت موردنیاز خود را نیز با استفاده از کپسول‌های گاز خانگی تأمین می‌کنند.

سال گذشته مالک خودروی پراید که در محل فروش گاز مایع خانگی واقع در میدان امام رضای زاهدان اقدام به شارژ کپسول گاز خودرو کرده بود دچار حریق شد و خودروی خود را از دست داد اما این حوادث خیلی زود از اذهان عموم رخت بربسته و هنوز بسیاری از مردم به این نحوه سوخت‌گیری روی می‌آورند.

به گزارش خبرنگار ما وضعیت گاز در شهرستان ایرانشهر نیز که از نعمت گاز و حتی جایگاه سوخت‌گیری سی.ان.جی برخوردار است بهتر از مرکز استان نبوده و هم چنان مردم برای تهیه سوخت با مشکل اساسی مواجه هستند.

سهمیه بنزین کفاف نمی‌دهد

یکی از شهروندان ایرانشهری که بنا بر گفته خودش برای تأمین معاش خانواده مجبور به مسافرکشی است بیان می‌کند: سهمیه ۲۰۰ لیتری بنزین در ماه جوابگوی نیاز خودرو نیست لذا با زحمات فراوان و متحمل شدن اقساط بانکی سعی کردم تا خودروی دوگانه‌سوز تهیه کنم.

ازآنجاکه در ایرانشهر فقط یک جایگاه سوخت سی.ان جی هست لذا صف‌های طولانی از حوصله مردم فراتر رفته استحمید بارکزهی اظهار می‌کند: باوجود تهیه خودروی گازسوز اما متأسفانه تهیه سوخت گاز نیز به همین راحتی نیست و برای تهیه یک مخزن سوخت گاز باید بیش از دو ساعت در صف‌های طولانی انتظار کشید.

وی اذعان می‌کند: ازآنجاکه در این شهر فقط یک جایگاه سوخت سی.ان جی هست لذا صف‌های طولانی دیگر از حوصله مردم فراتر رفته و همه را کلافه کرده است.

وی بابیان اینکه چندین نفر از اقوام وی متقاضی سرمایه‌گذاری و ایجاد جایگاه هستند اظهار می‌کند: بخش خصوصی توان سرمایه‌گذاری و حل این مشکل را دارد اما ظاهراً مسئولان در این راستا همراهی لازم را ندارند.

وی بیان می‌کند: افزون بر ۱۰ سال است که گاز به این شهر آمده اما هنوز بعد از ۱۰ سال یک جایگاه سوخت‌گیری به ۲ جایگاه گاز تبدیل نشده است  و جالب اینجاست که همین جایگاه فعلی هم همیشه فعال نیست و بسیاری از مواقع تعطیل است!

پیچ‌وخم‌های اداری

فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر با تائید این موضوع که وجود صف طولانی برای تحویل سوخت منطقی و درشان مردم این شهرستان نیست بیان کرد: تنها جایگاه «سی.ان.جی» جوابگوی نیاز این شهرستان نیست به همین سبب باید در واگذاری امتیاز جایگاه به متقاضیان تسریع شود.

ابوذر کوثری بابیان اینکه تعداد ۵ نفر متقاضی راه‌اندازی جایگاه سی.ان.جی در ایرانشهر به ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی معرفی‌شده‌اند می‌افزاید: متأسفانه این افراد هنوز گرفتار پیچ‌وخم کارهای اداری هستند.

وی بابیان اینکه برای تسریع واگذاری جایگاه گاز به متقاضیان واجد شرایط تلاش لازم در دستور کار قرار دارد اظهار می‌کند: اگر افرادی که معرفی شدند اقدام به راه‌اندازی جایگاه گاز تا پایان امسال نکنند افراد دیگری جایگزین آن‌ها خواهد شد.

برچسب‌ها