معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست خراسان رضوی از تغییر سوخت نیروگاه توس خبرداد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده سوخت این نیروگاه از مازوت به سوخت پاک تغییر کرد.

سوخت نیروگاه توس از مازوت به سوخت پاک تغییر کرد

به گزارش قدس آنلاین محمد عرفانی در گفت‌وگو با  فارس  اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد نیروگاه توس موظف شد برای سوخت خود به جای مازوت از گاز استفاده کند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست خراسان رضوی با بیان اینکه این اتفاق مبارک برای محیط‌زیست و هوای شهرمان حاصل کار جمعی و حمایت شده از سوی دستگاه قضایی، استانداری، محیط‌زیست و اصحاب رسانه استان بود، تصریح کرد: این نیروگاه هر ساله حجم بالایی از آلودگی را تولید می‌کرد که با پیگیری‌های دستگاه قضایی و حضور مدیر دیسپاچینگ وزیر نیرو و وزیر نفت تعهد دادند نسبت به تامین گاز این نیروگاه اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین قرار شد در مواردی که این نیروگاه از مازوت برای سوخت خود استفاده می کند طبق ماده ۲ هوای پاک، فیلتریاسینگ خود را نصب کند.

عرفانی با اشاره به نقش رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس در انعکاس نقش این نیروگاه در آلودگی هوای شهر، افزود: با تعامل، همکاری و حمایت خوب دستگاه‌های مختلف همچون قوه قضائیه و استانداری این نتیجه مثبت حاصل شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث منابع آلاینده باید نظارت‌ها پیوسته ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هوای امسال در هشت ماهه گذشته نسبت به سال قبل سالم‌تر شده است، اما ما باید باز هم روی منابع آلاینده کار کنیم.

وی در همین رابطه تصریح کرد: ۶۰ درصد موتور سیکلت‌ها، ۸۰ درصد مینی‌بوس‌ها و ۴۰ درصد اتوبوس‌ها در شهر مشهد، فرسوده هستند و متاسفانه «ناکس» که یکی از منابع‌آلاینده هوا است را به مقدار زیاد تولید می کنند؛ این ماده در فعل و انفعالات به اوزن که یک گاز خطرناک برای سیستم تنفسی است، تبدیل می‌شود.

عرفانی با اشاره به اینکه این گاز سمی مخاطراتی برای سلامتی شهروندان ایجاد می‌کند، تاکید کرد: چون این آلاینده در اثر احتراق ناقص سوخت در خودروهای فرسوده تولید می‌شود، ضروری است بحث سوخت دیزل و خودروهای فرسوده با جدیت بیشتری پیگیری‌ها شود.

وی در ادامه از وظایف و پیگیری‌های ارگان‌های متولی قانون هوای پاک خبرداد و یادآور شد: هر ارگانی که در این کارگروه حاضر است تکالیفی دارد که باید به جد پیگیر آن جهت تامین هر چه بیشتر سلامت مردم باشد.

عرفانی اظهار امیدواری کرد به زودی سیاهه انتشار آلودگی هوا آماده تا از این طریق سهم هر یک از منابع در تولید آلایندها به طور دقیق مشخص شود و از این طریق مطالبه‌گری مان به سمت مثبتی پیش رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها