دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی گفت: حتی اگر در پرونده پدیده، کسانی درون دستگاه قضایی هم کوتاهی کرده باشند، باید از طریق سیستم‌های نظارتی درون قوه، رسیدگی و محاکمه شوند.

همه متخلفان پدیده باید محاکمه شوند، حتی اگر درون دستگاه قضایی باشند

به گزارش قدس آنلاین، سید عبدالله ارجائی گفت: در پرونده‌هایی مانند پدیده و میزان، تقصیرهایی متوجه مدیران سیستم حاکمیتی اعم از دولت یا غیر دولت است، بنابراین همه افرادی که چه با سکوت یا عمل خود اسباب ایجاد تخلف را فراهم کرده‌اند سهمشان در ضرر و زیانی که به مردم رسیده، باید مشخص شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های نظارتی که باید به موقع نظارت می‌کردند و نکردند لازم است شناسایی و محاکمه شوند، تصریح کرد: دستگاه‌هایی که متولی صدور مجوزها بودند و در این کار کوتاهی کردند یا اگر انجام دادند خلاف قاعده بوده، همچنین مدیرانی که در شکل‌گیری این پرونده و تخلفات بزرگ اقتصادی آن نقش داشتند، همه باید به تناسب قصوری که مرتکب شده‌اند به دادگاه فراخوانده شده و به تناسب جرمی که کرده‌اند محاکمه شوند، آن زمان می‌توانیم ادعا کنیم عدالت به طور کامل اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: محاکمه مدیرعامل پدیده، اگرچه گام بسیار بلند و قابل تقدیری است، اما تمام کار، این نیست و به نظر ما پرونده پدیده هنوز باز است و هم مردم منتظر ادامه پرونده و مجازات مدیران متخلف هستند و هم ستاد امر به معروف خراسان رضوی از این مطالبه به حق، حمایت می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در تشریح جزئیات بیشتر این موضوع یادآور شد: برای آنکه زمینی تغییر کاربری پیدا کند، مالکیتش عوض و روی آن مستحدثاتی ایجاد شود، طبق قانون دستگاه‌هایی باید نظر دهند و مجوز صادر یا از ادامه آن فرآیند جلوگیری کنند، دستگاه قضایی باید بررسی کند و هرکدام از این دستگاه‌ها که در انجام وظیفه خود خطا یا کوتاهی کرده را شناسایی و برخورد کند.

ارجائی با بیان اینکه ما افرادی را در این زمینه به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ایم، اظهار کرد: تا زمانی که جرمشان برای دستگاه قضایی روشن نشود، نمی‌توانیم اعلام عمومی کنیم.

وی تصریح کرد: حتی اگر در پرونده پدیده، کسانی درون دستگاه قضایی هم کوتاهی کرده باشند، باید از طریق سیستم‌های نظارتی درون قوه، که خیلی هم قوی هستند، رسیدگی و محاکمه شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی اظهار کرد: یک روز بعد از صدور حکم پدیده بیانیه‌ای با همین مضمون صادر کردیم و خواستار ادامه رسیدگی پرونده شدیم، بعد از آن با رئیس وقت دادگستری استان مذاکره‌ای داشتم که اظهار کرد دستگاه قضا به تخلفات مدیران و دستگاه‌های حاکمیتی هم در پرونده پدیده ورود کرده‌ و در حال بررسی است.

ارجائی افزود: دادستان وقت هم محکم به این ماجرا ورود کرد و من امیدوارم به‌زودی دستگاه قضایی دستاوردهایی در این زمینه داشته باشد تا بتواند اعلام عمومی کند، اما در هر صورت اعلام این موارد فقط در صلاحیت دستگاه قضایی و قضات پرونده است و کس دیگری صلاحیت اعلام عمومی ندارد.

وی متذکر شد: در تمامی پرونده‌هایی که مدیران دولتی در تشکیل آن نقش دارند، دستگاه قضایی با اقتدار ورود پیدا کند تا مردم بدانند در حکومت اسلامی، عدالت فقط ویژه مردم نیست و «یقه سفیدها» هم اگر جرمی مرتکب شوند برایشان راه گریزی وجود ندارد.

منبع: فارس 

برچسب‌ها