احسان حدادی در اردوی تمرینی خود در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت: از حضرت رضا(ع) برای رفتن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو رخصت گرفتم تا دست پر از مسابقات برگردم.

برای رفتن به المپیک از امام رضا(ع) رخصت گرفتم

به گزارش قدس آنلاین، احسان حدادی قهرمان دوومیدانی و دارنده مدال نقره المپیک با بیان اینکه اولین بار هفت سال پیش همزمان با المپیک لندن طی یک اردوی ۲۰ روزه به مشهد سفر کرده است ، گفت: با عنایت خدای متعال و حضرت رضا(ع) برای اولین بار مدال نقره المپیک را در رشته دوومیدانی برای کشورمان کسب کردم. 

وی افزود: این بار هم با سفر به مشهد و پیگیری تمرینات ریکاوری و آمادهسازی به مدت یک هفته همراه مزگوف مربی روسی خود در باشگاه بدنسازی آستان قدس رضوی، از حضرت رضا(ع) برای رفتن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو رخصت می‌گیرم تا به یُمن این سفر دست پر از مسابقات برگردم. چون معتقدم مشهد پر انرژی ترین شهر ایران است و همه اینجا با صاف کردن دل‌شان به شهر خود برمی‌گردند.

حدادی، اردوی مشهد را اعلام و به دیگر مقاصد سفرش اشاره کرد و گفت: این اردوی تمرینی را در تهران، کیش و بعد هرمزگان ادامه خواهم داد و حدود یک ماه و ۲۰ روز دیگر اردویی را در آمریکا می‌گذرانم.

خدمتی به جوانان نقاط محروم کشور

وی همچنین به برنامه دیگر خود در کنار تمرینات آمادهسازی المپیک هم اشاره کرد و گفت: برای برگزاری دوره‌ای آموزشی ویژه نوجوانان و جوانان مستعد و علاقه‌مند رشته دوومیدانی که از امکانات شهرهای بزرگ محروم هستند، برنامه‌ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه نخستین کلاس را در شهرستان طرقبه مشهد برگزار کرده، گفت: این برنامه را با شهر مشهد مقدس آغاز کردم تا با تبرک جستن از این شهر کار را با موفقیت جلو ببرم. قصد دارم آن را در تمام استان‌ها اجرا کنم و با پاسخ دادن به سؤالات جوان‌ترها، به سهم خود نقشی در پرورش و تحویل نسل آینده ورزشی کشور داشته باشم.

این قهرمان پرتاپ دیسک آسیا و المپیک ادامه داد: تلاش دارم با انتقال تجربیاتم به ورزشکارانی که تازه ورزش را شروع کردند، به آن‌ها امیدواری بدهم تا بدانند اگر در دوومیدانی پشتکار داشته باشند قطعا به موفقیت می‌رسند.

حدادی درخصوص اعلام آمادگی خود برای عهده‌دار شدن ریاست فدراسیون دوومیدانی هم گفت: با وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری در این رابطه رایزنی کردم و معتقدم بهترین مدیران فدراسیون‌ها خود ورزشکاران هستند چون از نقاط قوت و ضعف آن رشته مطلع‌اند.

امیدوارم رکوردم را در المپیک ارتقاء دهم

وی افزود: ولی به واسطه فرصت کوتاه هشت ماهه تا المپیک، تمرکزم را بروی تمرینات گذاشتم چون فعلا هدف اصلی من گرفتن بهترین نتیجه در المپیک است. من در هر جبهه‌ای می‌جنگم، چه در فدراسیون و چه زمین رقابت.

این مدال‌آور دوومیدانی گفت: با توجه به این‌که از سابق با تجربه‌تر شدم و تکنیکی‌تر کار میکنم، امیدوارم بتوانم با توشه و انرژی این سفر، در المپیک توکیو نتیجه خوبی بگیرم. در این رقابت هم از ۶۷ تا ۶۸ متر رنگ مدال‌ها مشخص می‌شود و تلاش می‌کنم در المپیک رکورد خودم را ارتقاء دهم.

به گفته وی، سخت‌ترین بهایی که برای قهرمانی پرداخته، تنهایی است. به خاطر ۱۸ سال تنها تمرین کردن و دوری از شهر و خانواده بسیار از نظر روحی لطمه خوردم. حدادی امیدوار است که با کمک فدراسیون و دستاندرکاران این رشته تحمل این همه سختی‌ نتیجه دهد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها