خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه جریان ها و طرح هایی که شفاف سازی را زیر سوال ببرد تولید سوءظن می‌کنند، گفت: تصویب طرح «منع پخش اعترافات متهمان از صدا و سیما»، ضد شفافیت است.

طرح «منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی» مغایر شفافیت و عامل سوءظن است

به گزارش قدس آنلاین ، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با اشاره به مصادیق تقوا اظهار کرد: اینکه انسان در زندگی یک درآمد حلال و پاک داشته باشد، اما در مقام مصرف بی‌باکانه مصرف کند با تقوا سازگار نیست.

ضرورت رعایت تقوا در مصرف درآمد

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه همان طور که در کسب درآمد حلال، تقوا لازم است در مصرف هم رعایت تقوا ضروری است، به زوجین جوان توصیه کرد: یکی از مشکلات خانوادگی زوجین بعد از ازدواج، نبود برنامه‌ریزی در مصرف است.

وی ادامه داد: یک دختر و پسر در بستر زندگی مجرد خود رفاه دارند و پس از ازدواج باید به این نکته توجه کنند که زندگی 40 ساله والدین شان از نظر رفاه، قطعا با زندگی تازه شکل گرفته آنان تفاوت دارد.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: چنانچه تقوا در هزینه های زندگی وجود داشته باشد، سخت نمی‌گذرد و مشکلاتی را در اول زندگی برای خانواده پیش نمی آورد که زندگی آن ها را به خطر بیندازد، دوران جوانی طلایی‌ترین زمان برای خوش‌گذرانی است، اما چنانچه بی‌برنامگی در مصرف ایجاد شود تلخی هایی به وجود می آید که مهم‌ترین نقطه طلایی را این زوج جوان از دست می دهند.

تقوای در مصرف، همان اعتدال در مصرف است

خطیب جمعه مشهد با طرح این پرسش که تقوای در مصرف چیست؟ ادامه داد: ذات مقدس پروردگار در سوره فرقان درباره وضع مصرفی خانواده ها می فرماید:«تقوای در مصرف اعتدال در مصرف است»، مصداق اسراف این است که غذا و لباس زیادی داشته باشیم، اما ملاک اسراف این ها نیست، در حدیثی پیامبر برای تعیین ملاک اسراف می فرمایند:«خرج بی اندازه در زندگی اسراف است».

وی با اشاره به مصادیق اعتدال در هزینه، یادآورشد: خرجی کنید که سطح زندگی را بیش از خود نشان دهید اسراف است، پولدار، جامعه را در مصرف عالی حرکت دهد او نباید درآمد زیاد خود را خرج بیش از اندازه کند، در جامعه ای که پولدارها خودنمایی کنند جوان ها ناراحت می شوند.

آیت الله علم الهدی در خطبه های سیاسی با بیان اینکه ملاک سرور و شادی این روزها آغاز امامت امام زمان(عج) است، بیان کرد: اما این روزها که بر امام زمان می گذشت در سیره و زندگانی هیچ امامی پیش نیامد، چراکه هیچ امامی در آغاز امامت در قالب آقازاده پنج ساله آواره بیابان و کوه ها نشد.

امام جمعه مشهد وحدت را تابع محور دانست و عنوان کرد: محوری که امروز باعث می شود همه فرقه ها و مذاهبی که رو به کعبه می ایستند و شهادت به پیامبر اسلام می دهند کنار هم باشند، ضرورت زندگی مسلمانی امروز است. ما در شرایطی هستیم که استکبار دست به دست هم داده برای اینکه اسلام را براندازی کند، امروز مسلمانان باید در هر مذهبی دست به دست هم بدهند و از حریم پیامبر اسلام دفاع و دشمن اسلام را نابود کنند.

وی ضمن تشکر از ریاست سازمان صداسیما که اچ دی را برای شبکه خراسان تاسیس کرد، تصریح کرد: امیدوارم با این افتتاح همه کشور و همه جهان در زیر پوشش معرفت علی ابن موسی الرضا(ع) و این شبکه در کنار شبکه های سراسری دیگر مورد استفاده اقلیم های شیعه نشین قرار بگیرد.

آیت الله علم الهدی با تشکر از رئیس قوه قضاییه در خصوص زحمات و ابتکارات این قوه در مبارزه با فساد، ابراز کرد: آنچه که برای ما قابل توجه است مسئله شفاف سازی در پیگیری مبارزه با فساد است.

فساد اقتصادی، ویروسی مهلک است

خطیب جمعه مشهد افزود: همه کسانی که در این کشور خدمتگذاریم نوکر مردم هستیم، اصل مردم هستند، نوکر وقتی برای ارباب خود کار می کند باید شفاف سازی کند، مسئله فساد اقتصادی ویروس مهلک است که جان، امنیت و ناموس مردم را هدف قرار داده است.

وی ضربه های مفسد اقتصادی را تنها بر جان و مال مردم ندانست و بیان کرد: مفسد اقتصادی به دنبال دزدیدن است، مفسد جز اینکه همه چیز را برای لذایذ خود بخواهد باید بداند به دنبال فساد اقتصادی ولنگاری ها، چشم دوختن به ناموس بی گناه مردم است، مفسد عنصر ناپاکی است که باید برای مردم رفتار آن ها مشخص شود.

برخی می خواهند جلوی حرکت مجاهدانه را بگیرند

آیت الله علم الهدی با اشاره به برخی زمزمه های مسموم که می خواهند جلوی حرکت مجاهدانه برخورد با مفسدان را بگیرند، خاطرنشان کرد: این زمزمه ها برای این است که در مملکت دزدبگیری شروع شده و این ها می ترسند گریبان خود این ها گرفته شود، شما مردم را نادان فرض کردید، مردم می فهمند دزدی ها را می دانند، چراکه در مملکت فردی وجود دارد که اولیات زندگی را ندارد، اما آقای فلان هر روز بر شبکه عمارت و ویلای خود اضافه می کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: چنانچه دزدبگیر پیدا نشد مردم ناامید می شوند، برخی می گویند این برخوردها سرمایه دارها را فراری می دهد، سرمایه گذار سرمایه را برای سود حلال به کار می برد یا می خواهد به دزدها اضافه شود؟ این فرد بهتر است فرار کند، سرمایه دارِ با تقوا و متدین که می خواهد رزق حلال به دست آورد می فهمد مملکت جای دزدی نیست او بیشتر تشویق می شود تا سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه جریان ها و طرح هایی که شفاف سازی را زیر سوال ببرد تولید سوءظن می کند، اظهار کرد: این طرح منع پخش اعترافات متهمان از صدا و سیما و رسانه ملی و عمومی که اخیرا مجلسی ها می خواهند به عنوان قانون تصویب کنند ضد شفافیت است.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: فردی محور رسانه ای ضد انقلاب در دنیا بوده ایثارگران غیور او را گرفتند عنصر این چنینی که به ما ضربه می زد عنصر خبررسان خود را مشخص می کند و باعث می شود مردم خائن شناس باشند، اما این قانون باعث می شود این خائن خود را بپوشاند در دستگاه ما نفوذ کند و ضربه بزند.

2 امتیاز ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان

امام جمعه مشهد با اشاره به دو امتیاز کشور ما نسبت به تمام کشورهای جهان، یادآورشد: امتیاز اول این است مردم ما هوشیارند امتیاز دوم این است تنها کشوری که مردم، خودشان برای خودشان تصمیم می گیرند فقط کشور ما است، حتی در آمریکا هم لابی صهیونیست ها تصمیم می گیرند چیزی که باعث می شود این دو امتیاز بماند، شفاف‌سازی است.

وی با استناد بر قانون اساسی گفت: در قانون اساسی بر علنی بودن محاکمات تاکید شده مگر به خاطر مسئله امنیتی قاضی تشخیص دهد، این مسئله ها باعث می شود دزد و خائن معروف شود، چرا که حقوق اسلامی باید در منظر مردم اجرا شود.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها