هاجر چنارانی با انتقاد از روند افزایشی و چراغ خاموش برخی از کالاهای اساسی علی رغم ثبات و حتی کاهش نرخ ارز ، گفت: در حال حاضر مشخص نیست که آیا سامان بخشی به وضعیت کالاهای اساسی در اولویت دولت قرار دارد و یا شرایط فعلی همچنان ادامه خواهد داشت.

سامان بخشی به وضعیت کالاهای اساسی در اولویت دولت قرار ندارد

هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: قیمت کالاهای اساسی  روز به روز در حال افزایش است و این مسئله موجب ناراحتی و نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: علی رغم اینکه در موضوع کالاهای اساسی دولت متعهد شده است که مشکلات را بر طرف کند تا این کالاها با قیمت ارزانتری در اختیار مردم قرار بگیرد اما در عمل شاهد هستیم که هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است.

وی با بیان اینکه دولت پشتیبانی لازم و کافی را در حوزه کالاهای اساسی انجام نمی دهد، تصریح کرد: از طرفی در موضوع کالاهای اساسی بخش زیادی از ارزهای دولتی به بیراهه رفتند و در مواردی به جز کالاهای اساسی هزینه شدند و افراد خاص با لابی های گوناگون این ارزها را در اختیار گرفته و در جهت منافع شخصی خود صرف کردند که باعث شده است مصرف کننده نهایی کالاهای اساسی هیچ استفاده ای از ارز دولتی نداشته باشد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: کمیسیون های تخصصی مجلس و مرتبط با موضوع کالاهای اساسی باید فرآیند تخصیص ارز و واردات این کالاها را با جدیت بیشتری مورد بررسی قرار دهند و راهکار های لازم رابرای برون رفت از وضعیت فعلی در این حوزه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

چنارانی با انتقاد از روند افزایشی و چراغ خاموش برخی از کالاهای اساسی علی رغم ثبات و حتی کاهش نرخ ارز  ، افزود: از طرفی در حال حاضر نیز مشخص نیست که آیا سامان بخشی به وضعیت کالاهای اساسی در اولویت دولت قرار دارد و یا این شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.  

وی ادامه داد: از طرفی مجموعه های نظارتی  و همچنین وزارت صمت، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کننده باید جلوی سوء استفاده کنندگان در این زمینه را بگیرند  و با متخلفان برخورد جدی کنند.

برچسب‌ها