هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با پیشروی شهر خودرو در جدول، شکست عجیب ذوب آهن و پیروزی پیکان در دربی خودروسازان ادامه یافت.

قدس آنلاین: پنجشنبه دربی خودروسازان را پیکان به نفع خود تمام کرد. در این بازی سایپا که یکی دوهفته یقه تیم‌های مدعی را گرفته بود با نتیجه یک بر صفر نتیجه را به پیکان واگذار کرد. تک‌گل تیم پیکان را فراز امامعلی در دقیقه ۳۶ به ثمر رساند.

اما در نخستین دیدار دیروز تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و ذوب‌آهن در ورزشگاه بنیان دیزل به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر یک ماشین‌سازی به پایان رسید.

تک گل ذوب‌آهن را در این دیدار امیرارسلان مطهری در دقیقه یک به ثمر رساند و درحالی که بازی به دقایق آخر خود نزدیک می‌شد، تیم ماشین‌سازی در دقیقه ۸۶ توسط ادواردو دوسانتوس توانست بازی را به تساوی بکشاند. با این‌حال این پایان کار نبود و شاگردان خطیبی در دقیقه ۲+۹۰ توسط احمد زنده‌روح موفق شدند به گل دوم دست پیدا کنند و سه امتیاز این مصاف را در تبریز حفظ کنند.

ذوب‌ آهن با این شکست، هفت امتیازی باقی ماند و در رده چهاردهم قرار گرفت. ماشین‌سازی نیز با ۱۲ امتیاز در رده دهم جای گرفت.

*گل سه امتیازی مهربان

در مشهد تیم شهرخودرو در ادامه روند رو به جلو خود موفق شد پارس جنوبی جم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. در این بازی مهربان دقیقه ۷۹ روی پاس صادقی موفق شد تک گل سه امتیازی را به ثمر برساند. در این بازی میزبان در نیمه مربیان فشار مضاعفی را روی دروازه حریف آورد و اگر دخسوس نبود پیروزی پرگل تری در انتظار عنابی پوشان شهرخودرو بود. کمالوند سرمربی پارس به علت اخراج در دیدار قبلی مجبور بود از روی سکوها شاگردانش را مقابل شهر خودرو هدایت کند. با این سه امتیاز مردان گل‌محمدی ۲۰ امتیازی شدند و با یک بازی کمتر در رده دوم جای گرفتند. بازی عقب افتاده مشهدی‌ها مقابل گل گهر ۲۴ آبان ماه خواهد بود و آن‌ها در هفته یازدهم، اول آذرماه در تبریز مقابل تراکتور زخم خورده  به میدان می‌روند که بازی ۶ امتیاز در جدول خواهد بود.

*شعار همبستگی ملی در استادیوم امام رضا (ع)

نکته مهم و قابل ذکر این بازی بنرهایی بود که در استادیوم امام رضا(ع) نصب شده و روی آن نوشته شده بود، «خلیج همیشه فارس ایران» و «از خوزستان تا خراسان و از آذربایجان تا هرمزگان فضای ایران همه فدای خاک ایران».در واقع عده زیادی از هواداران مشهدی در واکنش به اتفاقات اخیر در شهرهای دیگر با پرچم سه رنگ کشورمان در ورزشگاه حاضر شدند. در این بازی همچون تمام دیدارها صلوات خاصه با همنوایی تمامی حاضران در ورزشگاه قرائت شد و تربیت بدنی آستان قدس رضوی برای این دیدار برنامه‌های فرهنگی متنوعی را به اجرا درآورد.

برچسب‌ها