گیلان-اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت به وضعیت کارخانه کودآلی و سایت لندفیل سراوان اشاره کرد و گفت: طی بازدیدی چند ساعته از کارخانه کودآلی و جایگاه زباله سراوان شاهد آن بودم که اقدامات خوبی در روند انجام این پروژه‌ها در حال انجام است.

موضوع سراوان ساماندهی خواهد شد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت رییس شورای شهر رشت در باره مشکلات سراوان اظهار داشت: : سراوان از مشکلات بزرگ شهر رشت است و همگی می‌بایست برای رفع این مشکل کمک کنیم و همواره به دنبال ایراد گرفتن نباشیم. شیرابه‌های سیاه‌رنگ زباله سراوان با تلاش و همدلی همگی ساماندهی خواهد شد و قطعاً با تلاش و همدلی این مشکلات چندین ساله برطرف می‌گردد.

فرهام زاهد نائب رئیس شورای شهر رشت نیز با اشاره به عدم دخالت در عزل و نصب‌ها، گفت : مدت‌زمان زیادی از روی کار آمدن شهردار نمی‌گذرد  و اما متأسفانه شاهد آن هستیم که تخریب شهردار آغاز شده و جریاناتی در حال تخریب شهردار رشت هستند. انگار برخی نمی‌خواهند این شهر روی آرامش را ببیند.

وی  با بیان اینکه‌ای کاش هیچ‌وقت شورایی نبود، اذعان داشت: در چنین شرایطی قطعاً شهر راحت‌تر اداره می‌شد.

زاهد همچنین در خصوص خانه شهردار نیز گفت: همه اعضای هیئت‌رئیسه از این مورد آگاه بودند و ارزش خانه نیز به تائید کارشناس رسمی رسیده است. خانه سابق شهردار واقعاً مناسب نبود اما چنین رقم ۹۵۰ میلیونی برای خانه نیز مناسب نیست.

وی تأکید کرد: نباید مدیران را تضعیف کنیم. در زمان نصرتی شهردار سابق تخریب‌ها صورت می‌گرفت اما ما سکوت کردیم و ایشان را از دست دادیم و یازده ماه دور خودمان به هر دلیلی چرخیدیم و این آسیب بزرگی برای شهر بود. همه اتفاقات از درون همین اتاق شورا برای رفتن نصرتی رقم خورد و بار دیگر این سناریو در حال تکرار شدن است.

وی در پایان تصریح کرد: شورای شهر رشت امروز هیچ کارنامه قابل دفاعی ندارد و امیدوارم در مدت‌زمان باقی‌مانده بتوانیم کاری برای شهرمان انجام دهیم.

رفع بیماری رشت

احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت نیز  گفت: در فرصت دو سال باقی‌مانده می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم و باید در مدت‌زمان باقی‌مانده مشکلاتی همچون زباله‌های سراوان و آلودگی رودخانه‌های رشت را برطرف کنیم.

عضو شورای شهر رشت همچنین با اشاره به اینکه شهر رشت اکنون دچار بیماری شده است، اذعان داشت: رفع این بیماری نیازمند همدلی و همراهی همه اعضای شوراست.

نباید پیرامون انعکاس اخبار حساسیت داشته باشیم

سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت در این جلسه ، با بیان اینکه می‌بایست فاز دیگر مربوط به شیرابه سراوان اجرایی شود، گفت: باید به صورت شفاف موضوعات به مردم اطلاع رسانده شده و نباید پیرامون انعکاس اخبار حساسیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر مقام ارشدی اجازه دارد در حوزه مسئولیت خود مستقل عمل کند، گفت: رهن خانه به مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان بدون اطلاع شورا بوده است.

برچسب‌ها