خطیب حرم مطهر رضوی گفت: هفته وحدت فرصتی مناسبت و ارزشمند برای هم‌‎زبانی و همدلی امت مسلمان در سطح جهان است.

هفته وحدت فرصتی برای هم‌‎زبانی و همدلی است

به گزارش آستان نیوز، همزمان با شب دوازدهم ربیع الاول، به مناسبت آغاز هفته وحدت همه صحن و سرای آستان ملائک پاسبان رضوی غرق نور و سرور بود و زائران و مجاوران زیادی رهسپار این آستان مقدس شدند تا در شب میلاد حضرت محمد(ص) (به روایت اهل تسنن) به پابوسی ولی نعمت خود، حضرت امام رضا (ع) مشرف شوند.
به همین مناسبت ویژه برنامه آغاز هفته وحدت بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی آغاز شد و ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مدح و منقبت رسول الله(ص) به مداحی و سرودخوانی پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری‌کاشانی به عنوان سخنران این مراسم گفت: وقتی آیه «یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ کُونُوا مَعَ الصّادقین» نازل شد سلمان فارسی از پیامبر(ص) پرسید آیا صادقین همه مومناند؟ آیا صادقین عام است یا خاص؟
وی ادامه داد: پیامبر(ص) پاسخ داد: کسی که مأمور به همراهی با صادقین شده است، عام است و همه مؤمنان را شامل می‌شود، ولی صادقین، خاص است و به برادرم علی(ع) و دیگر جانشینان من تا روز قیامت اختصاص دارد.
خطیب حرم مطهر رضوی گفت: هفته وحدت وقتی به منصه ظهور می‌رسد که همه در محور یک معیار حرکت کنند و آن معیار همان پیروی از صادقین است.
حیدری‌کاشانی با اشاره به اینکه هفته وحدت فرصتی مناسبت و ارزشمندی برای هم‌‎زبانی و همدلی امت مسلمان در سطح جهان است، اظهار کرد: برای ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام، «وحدت» مهمترین عامل موفقیت به حساب آمده و هر گونه کوتاهی در این راه سبب دوری از اهداف و آرمان‌های بلند اسلام خواهد بود.
گفتنی است، 12 ربیع الاول به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول به روایت اهل تشیع روز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله این 2 روز به عنوان هفته وحدت، نامگذاری شده و هر سال در این ایام برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها