معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: 65 درصد قبوض کاغذی آب در شهرهای استان (معادل 481هزار برگ) حذف شد.

481 هزار قبض کاغذی آب شهری در خراسان رضوی حذف شد

به گزارش قدس آنلاین ، محمدعباس زاده با اشاره به 740هزار مشترک آب در 73 شهر استان اعلام کرد: میزان حذف قبوض کاغذی آب تا یک پایان آذر ماه سال جاری به 90درصد می رسد.

وی صرفه جویی ناشی از حذف هربرگ قبض کاغذی با احتساب هزینه های جانبی را 10هزار ریال اعلام کرد و گفت: سیاست حذف قبوض کاغذی در راستای توسعه دولت الکترونیک بوده و منجر به حفظ محیط زیست و کسب رضایت بیشترمشترکان (اطمینان از آگاهی مشترک نسبت به میزان آب بهاء) می شود.   

عباس زاده خاطر نشان کرد: از چهار سال قبل به منظور فرهنگ سازی در خصوص حذف قبوض کاغذی، علاوه بر صدور و ارسال قبض کاغذی، راهکارهای دیگری برای اطلاع مشترکان از میزان مصرف آب در آبفا استان مورد استفاده قرار گرفت .

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: ازحدود یک سال قبل نیز صدور قبوض کاغذی در شهرها متوقف و روش های دیگری برای اطلاع رسانی از میزان مصرف مشترکان و پرداخت آب‌بهاء جایگزین شد.

عباس زاده یکی از این روش ها را استفاده از دستگاه‌های کنتور خوان پیشرفته در محل زندگی مشترکان و چاپ رسیدهای کوچک و امکان پرداخت قبض از طریق کارت‌خوان سیار اعلام کرد و متذکر شد:  در نقاطی که استفاده از این سیستم به دلیل نبود آنتن ممکن نیست، قبض کاغذی صادر می شود.

وی میزان موفقیت طرح صدور قبوض پیامکی و پرداخت غیرحضوری را یادآو شد و اظهار داشت: 99.32 درصد از قبض های آب در خراسان رضوی به صورت غیرحضوری پرداخت می شود که عددی قابل تامل است و آبفا خراسان رضوی در این زمینه، استان اول و پیشرو در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مشترکان می توانند با مراجعه به سایت آبفا خراسان رضوی از جزئیات آن با خبر شوند ادامه داد: این قابلیت در شماره تلفن 1522 فعال خواهد شد و افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، از طریق این شماره تماس می توانند از ریز قبوض مصرفی آب خود، مطلع شوند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا خراسان رضوی اضافه کرد: آن دسته ازمشترکان هم که تاکنون شماره تلفن همراه آنان ثبت نشده است می توانند تا چند روز آینده  با مراجعه  به سایت www.abfacs.ir (http://www.abfacs.ir/) شماره تلفن همراه خود را ثبت کنند.

ایلنا

برچسب‌ها