رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با تدبیری که در این دوره صورت می‌گیرد امیدواریم انتخاباتی در شأن و تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم که خروجی آن مجلسی کارآمد باشد.

 بخش عمده‌ای از سلامت و امنیت انتخابات بر دوش مجموعه فناوری اطلاعات است

قدس آنلاین: جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش مدیران فناوری اطلاعات استانداری‌ها با محوریت انتخابات سال جاری، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: ستاد انتخابات از دوشنبه ۲۰ آبان۹۸ با افتتاح توسط وزیر کشور وارد فاز عملیاتی‌تری خواهد شد هر چند که از اردیبهشت‌ماه سال جاری  اقدامات را شروع کردیم و در این مدت آموزش عوامل اجرایی و ارزیابی استان‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به لزوم انجام همزمان اقدامات اساسی در حوزه فناوری اطلاعات، بهره‌برداری از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین مطرح در سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری را یکی از  اقدامات ضروری در حوزه فناوری اطلاعات دانست و ادامه داد: تلاش می‌کنیم که اجماع بیشتری در جهت انجام کار میان عوامل اجرایی ستاد انتخابات و سایر نهادهای ذیربط صورت پذیرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین اظهار داشت: رایزنی‌هایی با شورای نگهبان در حال انجام است که پیشنهاد مشخص ما به شورای نگهبان ۳ پیشنهاد است یک اینکه ۱۱ استان که اغلب حوزه‌های آنها تک نماینده هستند و تعداد محدودی از حوزه‌های آنها ۲ نماینده‌ای هستند و پیشنهاد دیگر این است که ۱۷۴ حوزه تک نماینده داریم که از آنها تعدادی انتخاب شود؛ و در نهایت همان تعداد شهرستانی که در انتخابات شورای اسلامی بصورت الکترونیک انتخابات برگزار شد.

عرف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث امنیت فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی را یکی از بسترهای اصلی تولید و نشر اخبار دانست و بر ضرورت رصد جدی در این حوزه تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت و نقش شبکه‌های اجتماعی در انعکاس اخبار به صورت ملی و فراملی تصریح کرد: در مجموع از حیث ایجاد بسترهای ایجابی نسبت به برگزاری انتخابات در فضای سالم، امن و قانونمند  و آمادگی کامل درمقابل اقدامات سلبی که ممکن است معاندان نظام در دستور کار داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور بر لزوم نگاه فرا بعدی به حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از سلامت و امنیت انتخابات بر دوش مجموعه فناوری اطلاعات است.

عرف در پایان ابراز امیدواری کرد: با تدبیری که در این دوره صورت می‌گیرد امیدواریم انتخاباتی در شأن و تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم که خروجی آن مجلسی کارآمد باشد و آنچه که مردم با مشارکت حداکثری انتخاب می‌کنند منجر به افزایش کارآمدی و انسجام در کشور شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها