نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: مشکلی برای تامین دارو در این جمعیت وجود ندارد و قادر به تامین داروهای مورد نیاز هستیم.

مشکلی برای تامین دارو در جمعیت هلال احمر وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عبدالحسین معزی روز یکشنبه در حاشیه دهمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر کشور در مشهد اظهار کرد: گاهی به   تامین داروهای تک نسخه‌ای نیاز پیدا می‌کنیم که راه تامین آن را پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر سازمان امدادی و دارای وظیفه خدمت به انسانهاست ،تصریح کرد: تحریم جمعیت هلال احمر جنایت بزرگی در حق انسانیت است اما با توجه به توان داخلی برای تولید دارو هم اکنون مشکلی در تامین داروی مورد نیاز عامه مردم نداریم.

وی در باره ساماندهی کمک‌های مردمی به سیلزدگان کشور نیز گفت: کمک‌های مردمی جمع آوری شده در جریان سیل امسال در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که در این راستا ۱۰ هزار نفر از سیلزدگان اقلام سه گانه یخچال، گاز و تلویزیون را دریافت کرده‌اند.

حجت الاسلام معزی افزود: بقیه این مبلغ نیز در هماهنگی و همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار شد برای تعمیر و ساخت مسکن خسارت دیدگان سیل هزینه شود که در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: برای کمک به سیلزدگان برنامه طراحی شده در جمعیت هلال احمر شامل اسکان اضطراری ظرف ۷۲ ساعت اولیه وقوع حادثه، در اختیار قرار دادن ۱۸ قلم کالا و همچنین ارائه کمک‌های لازم از جمله مواد غذایی، پوشاک و امثال آن برای یک ماه پس از حادثه است.

وی گفت: مسئولیت پذیری افراد در برابر همنوعان امر تربیتی است و باید به افراد آموزش داده شود و در این راستا در سازمان جوانان هلال احمر، افزایش حس مسئولیت پذیری جوانان یکی از مهمترین محورهای کاری محسوب می‌شود.

حجت الاسلام معزی افزود: مفاهیم مورد نظر در حوزه مسئولیت‌ پذیری باید در مراکز تربیتی و مجامع دینی تعلیم داده شود ضمن اینکه در حال حاضر مردم ایران مردم خیر، نیکوکار و نوع دوست هستند.

دهمین گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر کشور مدت ۲ روز در مشهد ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها