خراسان شمالی- ​معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طی سفر به استان خراسان شمالی بر لزوم توسعه بزرگراه های این استان تاکید کرد.

لزوم توسعه بزرگراه های خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به جایگاه و موقعیت خراسان شمالی، نیاز است تا شبکه بزرگراهی در این استان توسعه یابد. 

حسن نیا  اظهار داشت: خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان عبور می کنند علاوه بر آن، این منطقه به لحاظ حمل و نقل بار هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان این که ارتقای ایمنی تردد در جاده ها و نیز توسعه شبکه راه های این استان دارای اهمیت است، تاکید کرد: در این استان، نیاز است تا توسعه شبکه بزرگراهی و ارتقای کیفیت راه ها، مورد توجه باشد.

وی با اشاره به خسارت سیل بهاره امسال به راه ها گفت: در بارنگی های بهار امسال، بخشی از جاه های روستایی و محورهای فرعی استان دچار خسارت شد و در این زمینه، در نشست هایی که برگزار شد، تلاش به عمل آمده است تا منابع مورد نیاز برای بازسازی این محورها تامین شود.

حسن نیا تصریح کرد: سعی و تلاش بر این است  تا هم از منابع ملی و هم از منابع استانی، اعتباراتی برای بازسازی راه های آسیب دیده از سیل تامین شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: رویکرد ما این است، تا یک سال آتی، ترمیم و احداث پل ها به انجام برسد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و تدابیر این سازمان برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای در زمستان اظهار داشت: برنامه ریزی برای تامین آمادگی راهداران و خدمات رسانی به مسافران زمستان انجام شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با ارتقای کیفیت جاده ها، ایمنی ترددها هم بهتر شود.

برچسب‌ها