سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن دخالت آمریکا در امور داخلی بولیوی و اقدام شبه کودتا علیه رئیس‌جمهور قانونی آن کشور تاکید کرد: هر گونه تغییر دولت‌ها به صورت اجبارآمیز و خارج از چارچوب‌های قانونی به خصوص با دخالت خارجی محکوم و غیرقابل قبول است.

موسوی: تغییر دولت در بولیوی شبه کودتا بود

قدس آنلاین: به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه دخالت ایالات متحده آمریکا در امور داخلی بولیوی و اقدام شبه کودتا علیه رئیس‌جمهور قانونی آن کشور را محکوم کرد و گفت: هر گونه تغییر دولت‌ها به صورت اجبارآمیز و خارج از چارچوب‌های قانونی به خصوص با دخالت خارجی محکوم و غیرقابل قبول است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است هر گونه تغییری باید انعکاس خواست مردم از طریق صندوق‌های رای و در چارچوب قانون باشد.

موسوی ابراز امیدواری کرد مردم و گروه‌های محتلف سیاسی در بولیوی با استفاده از ظرفیت‌های سیاسی و حقوقی کشورشان بتوانند بدون توسل به آشوب، خشونت و درگیری به یک راه حل مسالمت‌آمیز در خصوص وضعیت موجود برسند.

به گزارش ایرنا به دنبال تشدید بحران سیاسی در بولیوی، سازمان کشورهای آمریکایی (او ای اس-  OAS) از دولت لاپاز خواست تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ مهر ماه (۲۰ اکتبر) را ملغی اعلام کند و به برگزاری انتخابات مجدد تن دهد.

 روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه (۱۰ نوامبر) با دخالت ارتش بولیوی، اوو مورالس مجبور به استعفا شد و در نطقی تلویزیونی اظهار داشت: استعفای خود را تقدیم می‌کنیم تا برادران و خواهران کارمند دولت هدف حملات و تهدیدات قرار نگیرند.

مورالس روز گذشته پس از دریافت پناهندگی از مکزیک، بولیوی را ترک کرد.  پس از خروج مورالس پلیس بولیوی اعلام کرد،  شماری زیادی از معترضان از شهر «ال آلتو» به سمت لاپاز به راه افتاده‌اند.

پارلمان بولیوی امروز (سه‌شنبه) برای بررسی راه‌حل‌های احتمالی خروج از بحران سیاسی، جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها