۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 678162

مقامات امنیتی در آلمان از دستگیری ۳ تن از طرفداران داعش در شهر "اوفن باخ" آلمان خبر دادند که یک حمله تروریستی گسترده مسلحانه را در برنامه داشتند.

 دستگیری ۳ عضو داعش در آلمان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مقامات امنیتی آلمان از دستگیری سه تن از طرفداران تروریسم داعش در شهر اوفن باخ آلمان خبر دادند که اتهام آن ها برنامه ریزی برای یک عملیات تروریستی گسترده در منطقه راین-ماین آلمان بوده است.

روز گذشته دادستانی فرانکفورت در ایالت هسن آلمان اعلام کرد که به احتمال زیاد یک عملیات تروریستی مسلحانه با سلاح گرم و مواد منفجره را خنثی کرده است. سه مرد 21 ساله 22 و 24 سله در این ارتباط دستگیر شدند.

افراد دستگیر شده تصمیم داشتند طی یک عملیات تروریستی افراد زیادی را به قتل برسانند. بر اساس اطلاعات محققان این پرونده یک هدف مشخص برای حمله تروریستی آن ها وجود نداشته است.

حدود 170 نیرو که در بین آن ها نیروهای ویژه هم وجود داشته است در این عملیات شرکت کردند. این نیروها 3 آپارتمان در شهر آفن باخ را تفتیش کردند. افراد دستگیر شده اتباع مقدونیه آلمانی و دو تبعه ترک بوده اند. این افراد از طرفداران داعش بوده‌اند.

مظنون اصلی این پرونده یک مرد 24 ساله بوده که ادوات و مواد شیمیایی برای ایجاد مواد منفجره را تهیه کرده و در اینترنت به دنبال تهیه سلاح برای این عملیات تروریستی بوده است.

نادیا نیلسن، سخنگوی دادستانی فرانکفورت اعلام کرده است که این سه نفر پیش از دستگیری، در گفت‌وگوی خصوصی با چند نفر اعتراف کرده‌اند که هوادار داعش هستند.

پلیس آلمان در منطقه راین – ماین در ماه مارس گذشته هم حدود 10 تن از سلفی ها را دستگیر کرده بود که یک حمله تروریستی را برنامه ریزی کرده بودند.

 سخنگوی دادستانی فاش ساخت که در تفتیش خانه‌های بازداشت‌شدگان اسناد کتبی و دیجیتال و همچنین "مواد و وسایل خطرناک" کشف شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه تهدید کرد که تعداد زیادی از شهروندان داعشی‌ اروپا را به کشورهای مبدا بازمی‌گرداند. او خطاب به سران اروپا اظهار داشت: «شاید شما این موضوع را جدی نگیرید، اما درها باز خواهند شد و شما باید با پیامدهای آن کنار بیایید

یک روز پیش از اظهارات اردوغان، دولت ترکیه یک دانمارکی و یک آلمانی عضو داعش را به کشورهایشان فرستاده بود. وزارت کشور ترکیه قصد دارد روز پنجشنبه (23 آبان) نیز هشت آلمانی، 11 فرانسوی، دو ایرلندی و یک دانمارکی عضو داعش را به کشورهایشان بازگرداند.

گفته می‌شود که در زندان‌های ترکیه یک هزار و 149 داعشی به سر می‌برند. شمار قابل‌ توجهی از آنها شهروندان اروپایی هستند.

مقامات آلمانی از ترکیه خواستند درباره اعضای داعش که در زندان‌های ترکیه هستند اطلاعاتی در اختیار آنها بگذارند تا بتوانند این افراد را دادگاهی کنند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از ترکیه خواست هر چه زودتر اطلاعاتی را که ثابت می‌کند این افراد با گروه داعش در ارتباط و یا عضو این گروه هستند در اختیار آلمان بگذارد.

به گفته وزیر خارجه آلمان اگر افراد تحویل داده شده "ارتباطی با عملیات جنگی داعش" داشتند در مقابل دادگاه‌های آلمان باید پاسخگو باشند. ماس همچنین تاکید کرد که برای ثابت کردن گناه این افراد نیاز به مدارک و اسناد قاطعی هست. ماس افزود: «ما می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا افرادی وجود دارند که به طریقی با داعش در ارتباط باشند

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان هم در واکنش به بازگشت اعضای داعش به آلمان گفت که درباره این افراد بررسی‌های دقیق و لازم انجام خواهد گرفت.

وزیر کشور آلمان خاطر نشان کرد: «شهروندان ‌می‌توانند اطمینان داشته باشند که هر پرونده جداگانه توسط مقامات آلمانی مورد بررسی دقیق قرارمی‌گیرد و تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از تبدیل شدن این افراد به یک تهدید انجام خواهد گرفت

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها