تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه دومین روز خود را در حالی پشت سر گذاشت که منابع صهیونیست با اشاره به شلیک بیش از ۵۰۰ موشک در همین مدت کوتاه از سوی گروه‌های مقاومت به سمت مواضع دشمن صهیونیست به ناتوانی تل آویو در مقابله با اقدامات تلافی‌جویانه فلسطینی‌ها اذعان کردند.

ابری با احتمال بارش راکت‌

مهدی خالدی/

 تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه دومین روز خود را در حالی پشت سر گذاشت که منابع صهیونیست با اشاره به شلیک بیش از ۵۰۰ موشک در همین مدت کوتاه از سوی گروه‌های مقاومت به سمت مواضع دشمن صهیونیست به ناتوانی تل آویو در مقابله با اقدامات تلافی‌جویانه فلسطینی‌ها اذعان کردند، اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت این ماجراجویی خطرناک در اقدامی فرافکنانه و با فراری رو به جلو غزه را به جنگ تهدید کرد.

حملات اخیر صهیونیست‌ها به باریکه غزه در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر برخی تحلیلگران با توجه به گرفتاری بنیامین نتانیاهو در پرونده فساد و همچنین به بن بست رسیدن رایزنی‌های وی برای تشکیل کابینه و دیگر مشکلات داخلی در اراضی اشغالی به راه انداختن جنگی تازه از سوی نخست وزیر با هدف منحرف کردن افکار عمومی را بعید ندانسته بودند. دور تازه تجاوزات صهیونیست‌ها بامداد روز سه شنبه پس از آن آغاز شد که رژیم صهیونیستی در دو حمله جداگانه اما همزمان دو عضو ارشد گروه فلسطینی جنبش جهاد اسلانی در نوار غزه و دمشق را هدف حمله تروریستی قرار داد. در ترور غزه، «بهاء ابوالعطا» به شهادت رسید اما در ترور دمشق، ‌ تل‌آویو به هدفش، یعنی شهادت «اکرم العجوری» نرسید.

شلیک هر هفت‌ونیم دقیقه یک راکت به سوی صهیونیست‌ها

در دومین روز تبادل آتش میان غزه و فلسطین اشغالی در پی ترور عضو بلندپایه جهاد اسلامی، مقاومت فلسطین از لحظات اولیه صبح دیروز چندین راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرد. ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به شلیک ۵۰۰ راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی، اعلام کرد تقریباً در هر هفت و نیم دقیقه، یک راکت به سمت آن‌ها شلیک شده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در این بیانیه مدعی انهدام چند سکوی پرتاب راکت متعلق به جنبش جهاد اسلامی شده است. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با اشاره به این موضوع که گروه‌های فلسطینی در روز نخست ۱۹۰ موشک از سمت غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده اند که سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی تنها ۶۰ مورد را رهگیری و منهدم کرده‌اند، به طور ضمنی به ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین در دفع این حملات اذعان کرده بود. همچنین منابع فلسطینی از هدف قرار گرفتن یک تانک میرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خانیونس به دست رزمندگان فلسطینی خبر دادند. با وجود سانسور شدید در پوشش رسانه‌ای، منابع عبری زبان تاکنون به زخمی شدن ۲۹ صهیونیست در جریان حملات مقاومت اذعان کرده‌اند. این در حالی است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در تجاوزات جنگنده‌های صهیونیست و هدف قرار دادن باریکه غزه ۱۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. بر پایه اعلام این وزارتخانه، احتمال افزایش شمار شهدا همچنان وجود دارد. وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرده است در جریان جدیدترین دور از تجاوزگری رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۵۰ نفر هم زخمی شده‌اند. همزمان منابع خبری از سفر نیکلای ملادینوف هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در منطقه در راستای پیگیری کاهش تنش در غزه به قاهره خبر داده‌اند. این سفر فوری، با هدف آتش بس میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی در غزه صورت می‌گیرد.

واکنش گروه‌های فلسطینی

اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به حملات اخیر تأکید کرد رژیم صهیونیستی از طریق ترور بهاء ابوالعطا، فرمانده سرایا القدس اهداف تاکتیکی را دنبال می‌کند. وی افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا از طریق دنبال کردن یک سیاست امنیتی جدید، از بحران‌های حقوقی و سیاست داخلی خود فرار کند. حمدان گفت: اکنون این مقاومت است که تحولات میدان نبرد را تعیین می‌کند. اگر اسرائیل وارد جنگ شود پشیمان خواهد شد. محمد الهندی عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به ترور بهاء ابوالعطا فرمانده شاخه نظامی این جنبش واکنش نشان داد و تأکید کرد که دشمن بهای جنایتی را که در غزه و دمشق مرتکب شده خواهد پرداخت. گردان‌های ناصر صلاح الدین شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین هم در بیانیه‌ای با تأکید بر آمادگی مقاومت برای واکنش به جنایات دشمن اعلام کرد: جنگ ما با دشمن صهیونیستی تازه در آغاز راه است. جنبش حزب‌الله لبنان نیز با محکومیت عملیات ترور رژیم اسرائیل تأکید کرد که این حزب به توانایی گروه‌های مقاومت در فلسطین برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و پاسخ به این حملات و تجاوزات و انتقام‌گیری از شهدای مقاومت ایمان دارد. جنبش‌های مقاومت در عراق و یمن نیز این حمله را محکوم و بر حق گروه‌های فلسطینی در پاسخ دادن به این تجاوزات تأکید کرده‌اند.

رجزخوانی زیر تیغ!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در دو روز قبل با بارش صدها فروند راکت مقاومت بر اراضی اشغالی مواجه بوده، در فراری رو به جلو جهاد اسلامی را تهدید کرد در صورت عدم توقف حملات، صدمات بیشتری می‌بینند. «بنیامین نتانیاهو» در آغاز جلسه هفتگی کابینه ضمن استقبال از ترور فرماندهان جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه گفت: «ما پس از کشتن فرمانده ارشد جهاد اسلامی در غزه، در حال تداوم حمله به آن‌ها هستیم. او [بها ابوالعطا] مسئول بیشتر حملات تروریستی سال گذشته از نوار غزه بود و برای حملات بیشتری در روزهای آینده برنامه‌ریزی می‌کرد». «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد ترور بهاء ابوالعطا یکی از فرماندهان فلسطینی اقدامی ضروری برای تضمین امنیت این رژیم بود. «یووال اشتینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی سخنان تهدید آمیزی را علیه گروه‌های مقاومت فلسطین مطرح کرد. وی گفت: اگر حماس برای توقف حملات موشکی جهاد اسلامی وارد عمل نشود، دایره حملات خود را در غزه افزایش می‌دهیم.

نتانیاهو دست در لانه زنبور کرد

در همین حال پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی با انتشار کاریکاتوری درباره احتمال حمله نتانیاهو به نوار غزه هشدار داد. در این کاریکاتور بنیامین نتانیاهو در حالی دیده می‌شود که چوبی به دست گرفته و به سمت لانه زنبور برده است که در نتیجه، زنبورهای زیادی از لانه بیرون ریخته‌اند. روی لانه زنبور عبارت «غزه» به چشم می‌خورد. گفتنی است در پی پاسخ قاطع گروه‌های مقاومت فلسطینی به ماجراجویی اخیر نتانیاهو، کابینه امنیتی این رژیم روز گذشته برای دومین بار تشکیل جلسه داد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که در پی حملات تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطینی، یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه هستند. به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی با انتشار نقشه‌ای از نواحی که توسط مبارزان فلسطینی مورد حمله راکتی قرار گرفت، نوشت: «یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه‌ها هستند و مدارس و مراکز کاری تعطیل شده‌اند».

برچسب‌ها