پدر پیوند کبد ایران، با بیان اینکه کشورمان در قاره آسیا جایگاه نخست اهدای اعضای بدن افراد مرگ مغزی را دارد و گفت: خرید و فروش کلیه، در حال تخریب وجهه ایران در این زمینه است و به نظر می‌رسد که باید هرچه سریعتر خرید و فروش این عضو از بدن در ایران متوقف شود.

پدر پیوند کبد ایران: خرید و فروش کلیه باید متوقف شود

به گزارش قدس آنلاین، علی ملک ‌حسینی روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی نخستین شعبه مرکز پیوند اعضا کشور در رامهرمز بیان کرد: استان خوزستان در بخش پیوند اعضا نسبت به دیگر استان‌های کشور عقب ماندگی بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه تصادفات بیشترین مرگ مغزی‌ها را رقم می‌زند، گفت: مرگ مغزی با مرگ نباتی از تفاوت هایی برخوردار است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در مرگ مغزی، تمام مغز از بین رفته و طولانی ترین مدتی که توانسته‌اند به کمک دستگاه‌های بیمارستان چنین بیماری را حفظ کنند، بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز بوده است.

ملک حسینی افزود:بر این اساس بهتر است که فرهنگ اهدای عضو در جامعه ترویج شود و پیشنهاد می‌شود استانداران و ائمه جمعه در اقدامی نمادین این کار را از خودشان شروع کنند.

وی با اشاره به اینکه برای استان خوزستان ۲ دکتر توانمند در زمینه پیوند اعضا آموزش داده شده، گفت: به‌دلیل اینکه کمترین میزان اهدا عضو در خوزستان انجام می‌شود، این افراد متخصص در تلاش برای مهاجرت از خوزستان هستند.

پدر پیوند کبد ایران به فتوای امام خمینی (ره) برای انجام پیوند اعضا اشاره کرد و ادامه داد: این فتوا در کشور ایران توانست منشاء دستاوردهای بسیار بزرگی در زمینه‌های مختلف به ویژه علم پزشکی باشد.

برای ساخت مرکز پیوند کبد ابوعلی سینا شعبه رامهرمز در شرق خوزستان، که اعتبار آن توسط خیرین تامین می شود ۳۵ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها