دولت ترکیه دستور بازداشت ۱۳۳ پرسنل نظامی این کشور را به ظن داشتن ارتباط با کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه صادر کرد.

دستور بازداشت ۱۳۳ نظامی مرتبط با کودتای ۲۰۱۶ در ترکیه صادر شد

قدس آنلاین؛ رسانه‌های محلی امروز (سه شنبه) گزارش کردند که ترکیه دستور بازداشت ۱۳۳ پرسنل نظامی این کشور را به ظن داشتن ارتباط با شبکه‌ای که آنکارا آن را متهم به سازماندهی کودتای نافرجام ۲۰۱۶ این کشور کرده است، صادر کرد.

خبرگزاری «آناتولی» در این خصوص نوشت، این مظنونین قرار است طی عملیاتی که در استان «ازمیر» استان غربی ساحلی ترکیه متمرکز است، بازداشت شوند و ۸۲ نفر از این افراد نیز در ارتش ترکیه درجه داشته‌اند.

این اولین بار نیست که دولت ترکیه دستور بازداشت مظنونان به دخالت در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ را صادر می‌کند؛ در ماههای گذشته دستور بازداشت صدها نظامی مرتبط با این کودتا صادر شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، افراد مذکور به طرفداری از «فتح الله گولن» از چهره‌های مخالف «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مظنون هستند.مقامات ترکیه تأکید دارند که گولن  که هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برد، مغز متفکر کودتای نافرجام سه سال پیش ترکیه بوده است.

گولن این اتهام وارده را رد و اعلام کرده که کودتای اخیر در ترکیه ساخته و پرداخته دولت ترکیه و به نوعی ساختگی است.

روز ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۶، کودتایی در ترکیه صورت گرفت اما یک روز بعد، کودتا سرکوب شد. به دنبال وقوع این کودتای نافرجام، بیش از ۴۰ هزار نفر از زمان کودتا که با هدف سرنگونی دولت ترکیه صورت گرفته بود و به مرگ ۲۶۰ نفر منجر شد، دستگیر شدند.

دولت ترکیه اعلام کرده است که به واسطه اهمیت تهدیداتی که ترکیه با آن روبه‌رو است، انجام اقدامات امنیتی ضروری است و متعهد شده است که شبکه گولن را در این کشور از بین ببرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها