رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: احیاء کشف‌رود به عنوان یکی از منابع تامین کننده منابع آبی شهر، بزرگترین معضل زیست‌محیطی پس از آلودگی هوا در مشهد است.

دومین معضل زیست‌محیطی مشهد کشف‌رود است

به گزارش قدس آنلاین، محمد حاجیان شهری، امروز در آغاز عملیات اجرائی ساماندهی و احیاء کشف‌رود در قالب مدیریت واحد که در کشف‌رود برگزار شد، بیان کرد: احیاء و ساماندهی کشف‌رود، بزرگترین معضل زیست‌محیطی شهر مشهد پس از آلودگی هواست. در طول تاریخ، کشف‌رود به‌عنوان یکی از منابع تامین‌کننده منابع آبی برای روستاییان و ساکنان مجاور بوده است.

وی افزود: توسعه شهر مشهد و ورود فاضلاب‌های شهری و صنعتی باعث شده یکی از بزرگترین معضلات زیست‌محیطی در اطراف شهر مشهد شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: مدیریت شهری در این دو دهه اخیر،  به صورت پراکنده کارهای خوبی را انجام داده اما نتوانسته بر ذی‌نفعان این منطقه کم‌برخوردار نتایج مؤثری را داشته باشد.

حاجیان شهری با اشاره به اینکه «تمام دستگاه‌های اجرایی درگیر این حوزه هستند و با وجود اینکه شهرداری مشهد به صورت قانونی مسؤولیتی را در این حوزه ندارد، وارد این عرصه شده»، گفت: شهرداری مشهد وارد این حوزه شده، به دلیل اینکه خود را  خدمتگزار مردم این شهر می‌داند.

وی ادامه داد: اعضاء شورا بر این موضوع اتفاق نظر دارند که کشف‌رود باید ساماندهی شود تا مسائل محیط‌زیستی روزبه‌روز بهتر شود و امیدواریم این اقدام در کوتاه‌مدت بازخورد خوبی را به همراه داشته باشد.

شهردار مشهد: ساماندهی کشف‌رود در سایه هماهنگی بین‌بخشی امکان‌پذیر است

در بخش دیگری از این مراسم، محمدرضا کلایی، شهردار مشهد،  گفت: امیدواریم ساماندهی کشف‌رود هم برگ زرینی برای این مدیریت مقتدر و هماهنگ باشد.

کلایی اظهار کرد: به واسطه هماهنگی که آقای استاندار انجام داده،  امنیت این‌ روزهای مشهد مثال‌زدنی است و امیدواریم این ساماندهی کشف‌رود هم برگ زرینی برای این مدیریت مقتدر و هماهنگ باشد.

وی افزود: فارغ از حمایت‌هایی که اعضاء شورای شهر، داشتند و هماهنگی که دستگاه‌ها انجام دادند، حمایت دستگاه قضایی از مهمترین نکاتی است که بایستی در طول زمان حضور داشته باشد.  به هیچ وجه نباید فکر کنیم که کار شروع شده و کار اجرایی است، همچنان کار جهادی و عملیاتی است و باید در آن عرق و تعصب وجود داشته باشد.

کلایی بیان کرد: از همین روز اول و تا زمانی که خود این جمع احساس کنند، مشکل زیست‌محیطی رفع و بستر برای کسب‌وکار آماده شده باید پیش رویم و امیدورایم به نقطه قوت و برخورداری برسیم و  فرصت مولدی باشد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه «موضوعاتی که میان‌بخشی هستند جز با یک مدیریت واحد مقتدر قابل انجام نیست»، تصریح کرد: همه این نیروها در استان خراسان رضوی وجود داشته و استاندار به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده، توانست این‌ سازمان‌ها را در کنار خودشان قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم پهنه‌بندی حریم که ابلاغ شده، مکمل این اتفاق باشد و این پروژه را به نتیجه مطلوب برسانیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها