وزیر ورزش و جوانان گفت: لغو چند مسابقه لیگ برتر فوتبال به خاطر مسائل امنیتی و با تصمیم شورای تامین استان‌ها بود.

لغو برخی مسابقات لیگ برتر  تصمیم شورای تامین استان‌ها بود / ویلموتس حقوق سه ماهش را گرفته است

قدس آنلاین: مسعود سلطانی‌فر  در پاسخ به این سوال که  مساله حق پخش فوتبال بین فدراسیون فوتبال با صدا و سیما حل شده است یا خیر؟، گفت: رسانه ملی باید به قانون برنامه ششم توسعه در اجرای پرداخت حق پخش تمکین کند. ۲ سال است با این سازمان برای حل شدن این مشکل مذاکره می‌کنیم اما اراده جدی برای حل آن وجود ندارد.

سلطانی‌فر اضافه کرد: لذا برای حل این مشکل با رییس مجلس شورای اسلامی و معاون اول رییس جمهوری مکاتباتی داشتیم تا راهکار دیگری برای این کار پیدا شود. حق پخش عمده منابع درآمد یک باشگاه ورزشی در دنیا است اما صدا و سیما برای پرداخت آن برنامه‌ای ندارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نتایج تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: شکست‌های تلخی برابر بحرین و عراق داشتیم که غرور ملی را خدشه‌دار کرد و این ۲  نتیجه برای فوتبال و ورزش ایران ناگوار بود. بسیاری از کارشناسان باور دارند چینش‌های این مسابقه و عدم استفاده از ظرفیت‌های تیم باعث شد این بازی را از دست دهیم. هنوز هیچ چیزی تمام نشده و ما فرصت اول شدن در گروه داریم. وزارت ورزش و فدراسیون با این دیدگاه برنامه ریزی خواهند کرد تا در جایگاه نخست قرار بگیریم.

وی در زمینه بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال گفت: با چند کشور برای دیدار تدارکاتی صحبت کردیم  و به توافقاتی نیز رسیدیم اما به دلیل مشکلات آنها امکان برگزاری مسابقه نبود. یکی از این کشورها لیبریا بود.

سلطانی‌فر با اشاره به مشکلات پرداخت دستمزد ویلموتس گفت: حقوق این مربی پرداخت شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و سه ماه آینده نیز پرداخت شده است.

در پاسخ به سؤالی در خصوص خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به باوری که داریم، با همه توان تلاش می‌کنیم که این کار انجام شود؛ همه دستگاه‌های مربوطه از جمله بورس، فرابورس، مجلس، دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: اسناد و مدارکی که در این خصوص مورد نیاز است مانند اسناد مالی، اسناد حسابداری و صورت‌جلسات مجمع تهیه شده است و تمام توانمان را به کار می‌بریم که ان‌شاءالله تا پایان سال این کار را انجام دهیم. تیم‌های مختلف مشاوره‌ای نیز با این دو باشگاه همکاری می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال این کار انجام شود، اگر در مورد مستندسازی به مانعی در مورد اموال و دارایی‌های این دو باشگاه برنخوریم، فکر می‌کنم تا پایان سال این اقدام انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها