۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 679198

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:با امضا کنندگان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی برای منصرف شدنشان مذاکره می‌کنیم

استیضاح حجتی به مصلحت نیست/ با نمایندگان مذاکره می‌کنیم

قدس آنلاین: حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به اعلام وصول طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مجلس، با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس مبنی بر نظارت، سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص، گفت: این موارد همواره مورد تاکید رئیس‌جمهور است اما اینکه کی و چگونه از آن استفاده شود، خیلی مهم است.

وی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت افزود: : در شرایطی که ما در تحریم هستیم و آقای حجتی که یکی از وزرای پرتلاش دولت و یکی از پایه‌های موضوع تنظیم بازار است و همچنین امنیت تامین مواد غذایی به عهده جهاد کشاورزی است ضمن احترام به نمایندگان و به رسمیت شناختن حق‌ آنها، استیضاح آقای حجتی در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: بنابراین در تلاش هستیم که با نمایندگان، هیات رئیسه و کسانی که طرح استیضاح را تهیه و تقدیم هیات رئیسه کرده‌اند، مذاکره کنیم، همچنین معاونان آقای حجتی فعال هستند و دولت، وزارت جهاد و خود وزیر حاضر هستند اگر ابهام و سوالی برای نمایندگان وجود دارد، به آن پاسخ دهند.

امیری با بیان اینکه وزیر کشاورزی در کمیسیون کشاورزی برای پاسخ سوالات نمایندگان حضور پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از نمایندگان که طرح استیضاح را امضا کرده بودند در این جلسه حضور پیدا نکردند اما صحبت‌های آقای حجتی خیلی خوب و از نقاط قوت دولت محسوب می‌شد.

وی در پایان افزود: امیداوریم  با درک مشترکی که بین دولت و مجلس از شرایط کشور وجود دارد این موضوع نیز حل و فصل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها