فرمانده سپاه امام رضا(ع) ضمن تشریح برنامه های هفته بسیج در خراسان رضوی ، گفت: بسیج در راستای تامین امنیت با حضور گسترده و همراه با نیروهای انتظامی در کنار مردم است.

بسیج همیشه در کنارمردم است

به گزارش قدس آنلاین، سردار یعقوبعلی نظری پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت اغاز هفته بسیج که در محل مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شده بود، اظهار کرد: امیدوارم بسیج همانند گام اول انقلاب که نقش مهمی از لحاظ فکری و عملی داشته، بتواند در گام دوم نیز کاراتر و گسترده تر عمل کند.

وی با بیان اینکه بسیج در سطح استان پنج هزار و۵۰۰ پایگاه مقاومت دارد، افزود: شش هزار واحد دانش آموزی و هزار کانون قشری نیز در سطح استان وجود دارد، تمامی این مراکز در هفته بسیج فعال شده و فعالیت‌های مختلفی را انجام می دهند.

سردار نظری با تأکید بر اینکه برای هر روز از هفته بسیج، نامگذاری خاصی شده است، تصریح کرد: هر کدام از روزها عنوان خاصی دارد، اولین روز از هفته بسیج با نام بسیج، مقاومت و ایثار، روز دوم با نام اخلاق و معنویت، روز سوم با نام بسیج، علم و فناوری، روز چهارم بسیج، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، روز پنجم فرهنگ و بصیرت، روز ششم با عنوان بسیج، سپاه و امنیت و روز آخر این هفته با عنوان روز بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت:در روز آخر از هفته بسیج از خدمات صورت گرفته در زمینه جهاد رونمایی خواهد شد. در زمینه اقتصادی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که می توان به تشکیل قرارگاه سپاه اقتصادی اشاره کرد. این قرارگاه با وظیفه ایجاد و حفظ کارگاه های تولیدی در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: ایجاد هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در استان خراسان از جمله اقدامات این قرارگاه اقتصادی است که با سرمایه‌گذاری خود مردم به مبلغ پنج میلیارد تومان تشکیل شده که به ازای هر صندوق ۱/۵ شغل ایجاد شده است.

سردار نظری با اشاره به اینکه در روز دوم از هفته بسیج مسئولان و فرماندهان بسیج با نماینده ولی فقیه در استان دیدار می‌کنند، ابراز کرد: قرارگاه آبادانی بسیج نیز در ۱۶ دهستان به حفظ و گسترش اشتغال‌های موجود کمک و حدود سه هزار شغل را تثبیت کرده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع)  اضافه کرد: همچنین حدود هزار کارگاه سبک در روستاهای مختلف ایجاد شده است که این عملیات در شهرهایی از جمله خواف، تایباد، کلات و تربت جام نیز در حال اجراست.

وی در ادامه افزود: بسیج همچنین در زمینه های مهندسی کشاورزی و حوزه صنعت ورود کرده است و هدف از این اقدام ارتقا برداشت محصول از واحد سطح در کشاورزی و سرمایه‌گذاری جدید و حفظ و احیای کارخانجات فعلی در زمینه صنعت می‌باشد.

سردار نظری در عرصه امنیت و حضور بسیج با توجه به سخن رهبری، ابراز کرد: بسیج در بیشتر حوزه‌ها توانسته موفق عمل کند. در حوادث چند روز اخیر در سطح استان، اشرار قصد دشمنی و شلوغی و ناامنی داشتند اما با حضور گسترده مردم از ایجاد هرگونه آشوبی در شهر و استان پیشگیری شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع)  ادامه داد: در چند روز اخیر بسیج با حضور در گردان‌های بیت‌المقدس، امام علی(ع) و همچنین حضور خواهران در حوزه گردان کوثر در زمینه امنیت درکنار نیروهای انتظامی وارد عمل شد. باید گفت که کار بسیج، کار وضعیتی می باشد و هر زمان که وضعیت خاصی پیش بیاید بسیج وارد عمل شده و همیشه در کنار مردم خواهد بود.

سردار نظری در ادامه تصریح کرد: در حوزه فرهنگ نیز بسیج حضور گسترده ای دارد که اصلی ترین محور آن در حوزه شهدا و دفاع مقدس می‌باشد. از جمله این محورها می توان به گفتمان مقاومت، سرود، تئاتر، فیلم، فعالیت هنری و فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا اشاره کرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) همچنین در ادامه اظهار کرد: در روز جمعه اول آذر ماه پیاده روی خانوادگی و عمومی را خواهیم داشت که از مقصد میدان شهدا تا کوهسنگی و مزار شهدای گمنام ادامه خواهد داشت. همچنین در روز دوشنبه چهارم آذر ماه ۲۰۰ ایستگاه فعال در سطح شهر و معابر مهم با حضور بسیجیان با محوریت ایجاد ارتباط اجتماعی بین بسیج و مردم صورت خواهد گرفت که هدف از این کار ایجاد ارتباط دلی بین بسیج و مردم خواهد بود.

برچسب‌ها