مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: یکی از دستور کارهای شورای گفت‌وگوی استان بحث رسیدگی به ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی است تا بتوانیم با تصمیماتی که در این شورا اخذ می‌شود، اثر بازدارندگی این قانون را به‌عنوان رفع موانع تولید، اصلاح کنیم.

رسیدگی به ماده ۳۷ تامین اجتماعی در دستور کار شورای گفت وگوی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مسعود مهدی زاده مقدم در خصوص مشکلاتی که تأمین اجتماعی در قالب ماده ۳۷ برای واحدها ایجاد کرده است، اظهار کرد: بانک‌ها معتقدند که در فرآیند جانشینی و اقاله واحدها این قانون منجر به این می‌شود که تا تصفیه‌حساب بدهی‌ها انجام نشود، عملاً جانشینی امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: یکی از دستور کارهای شورای گفت‌وگوی خراسان رضوی بحث رسیدگی به ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی است تا بتوانیم با تصمیماتی که در این شورا اخذ می‌شود، مصوبه‌ای بگیریم تا اثر بازدارندگی این قانون را به‌عنوان رفع موانع تولید، اصلاح کنیم تا در فرآیند واگذاری، تأمین اجتماعی نقش بهتری بازی کند.

وی در ادامه در خصوص در اختیاری گذاری واحدهای راکد به متقاضیان زمین در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: واحدهایی که در شهرک‌ها راکد شدند یا در اختیار واحد تولیدی هستند که مالک اولیه‌اند و بنا به دلایل مختلف نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند که ادامه فعالیت دهند.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: همچنین بخش دیگری از واحدها در تملک بانک‌ها قرار دارند که در این حوزه با تکلیفی که استاندار خراسان رضوی گذاشته است باید تا انتهای سال جاری این واحدها تعیین تکلیف شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: ما تأکیدداریم در شهرک‌هایی که واحدهای راکد داریم و ظرفیت آماده است به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنیم و چنانچه سرمایه‌گذاری بخواهد یک واحد آماده اخذ و سریع‌تر به تولید برسد به آنان معرفی می‌کنیم، بنابراین این موضوع جزو برنامه‌های ما هست.

وی بابیان این مطلب که البته سرمایه‌گذاری که زمین بخواهد و خود تمایل به ساخت بنا داشته باشد موضوع جدا است و زمین در اختیار او قرار می‌دهیم، عنوان کرد: بنابراین چنانچه سرمایه‌گذاری واحد راکدی را قبول کند ما مالک اصلی را به او معرفی می‌کنیم تا با یکدیگر به تفاهم برسند.

منبع: فارس 

برچسب‌ها