فرماندار قوچان گفت: این شهرستان به‌دلیل همجواری با شهرستان‌های مختلف و نزدیکی به ترکمنستان یک‌قطب درمانی در سطح منطقه محسوب شده و ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی بیمارستان تخصصی دارد.

قوچان ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی بیمارستان تخصصی  دارد

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار قوچان با بیان اینکه این شهرستان به‌دلیل همجواری با شهرستان‌های مختلف و نزدیکی به ترکمنستان یک‌قطب درمانی در سطح منطقه محسوب می‌شود، گفت: شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی خوب موجب شده که مجموعه‌های درمانی مستقر در قوچان صرفاً خدمات دهنده به آمار جمعیتی شهرستان نباشند و به مراجعات دیگر از شهرهای مختلف نیز پاسخگویی کنند.

هادی رجایی‌نیا تأکید کرد: این گستره فعالیت نشان می‌دهد که مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد توجه ویژه‌تری نسبت به این شهرستان داشته باشند و اگر بنا است در حوزه مسائل درمانی و تجهیزات بیمارستانی نُرم برای قوچان تعریف شود اصلاً نباید به جمعیت شهرستان اکتفا شده و آن را ملاک قرار دهند.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته بحث ایجاد یک بیمارستان جدید در شهرستان مطرح و پیگیری‌های زیادی نیز صورت گرفت، افزود: به دلیل هزینه‌های سنگین ساخت برای یک بیمارستان جدید و اینکه دولت بنا داشت ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام را فقط تمام کند ورود به ساخت بیمارستان جدید در قوچان انجام نشد.

فرماندار قوچان با اشاره به اینکه بیمارستان موسی بن جعفر(ع) این شهرستان در زمان تأسیس یک بیمارستان ۹۸ تختخوابی بوده است، گفت: به‌مرور زمان که ضریب اشغال تخت بالا رفته و محدودیت‌هایی نیز برای ایجاد بیمارستان جدید وجود داشت تخت‌های این بیمارستان افزایش پیدا کرد و در حال حاضر به ۱۵۱ تخت فعال رسیده است.

وی ادامه داد: در کنار این بیمارستان نیز بیمارستان شهدا نیز تخت‌های فعال مناسبی دارد و بلوک زایمان بیمارستان موسی بن جعفر(ع) هم در حال تکمیل بوده که پس از راه‌اندازی سبب می‌شود تعداد تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کند، پس اگر ساخت بیمارستان جدید به‌دلیل محدودیت‌های دولت انجام‌ نشده، تعداد تخت‌ها افزایش پیداکرده است و امروز ضریب اشغال تخت در این بیمارستان به ۸۰ درصد می‌رسد.

رجایی‌نیا بابیان اینکه توسعه درمانگاه‌های عمومی بخش خصوصی نیز با توزیع در نقاط مختلف شهر به‌منظور دسترسی راحت مردم در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: چشم‌اندازی برای ایجاد بیمارستان تخصصی در سطح شهرستان تعریف‌شده که مذاکراتی نیز با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه انجام‌ شده تا از پتانسیل‌های شهرستان برای یک حوزه تخصصی درمانی استفاده کرد.

فرماندار قوچان یادآور شد: بیمارستان ارتش نیز یک پتانسیل مناسب برای خدمات درمانی در سطح شهر ایجاد کرده که با خرید یک زمین بنا به راه‌اندازی بیمارستانی جدید دارند که به‌طورقطع پس از راه‌اندازی، تعداد تخت‌های بیمارستانی شهرستان را افزایش می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها