رئیس دیوان محاسبات کشور، درباره سرانجام پرونده کشت و صنعت مغان و ماشین‌سازی تبریز توضیح داد.

آخرین وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز و کشت و صنعت مغان

 عادل آذر در برنامه تلویزیونی «چهل ۵۷» به برخی پرونده‌های مطرح در حوزه خصوصی‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: کشت و صنعت مغان یکی از این پرونده‌هاست که در دیوان محاسبات مطرح بوده و تا دو ماه آینده رأی آن صادر می‌شود؛ همچنین درباره پالایشگاه کرمانشاه نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که اهلیت در واگذاری آن رعایت نشده و پرونده ماشین‌سازی تبریز هم در دست بررسی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این پرونده‌ها در بازداشت رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی تاثیر داشته یا خیر، تصریح کرد: این پرونده‌ها در بازداشت ایشان بی‌تاثیر نبوده است.

آذر با تاکید بر اینکه هنوز معتقدم ۹۸ درصد مدیرانی که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند پاکدست هستند، گفت: من این صحبت را بر اساس تعداد پرونده‌های بررسی شده از دستگاههایی که بودجه دولتی می‌گیرند، مطرح کرده‌ام.

رئیس دیوان محاسبات همچنین درباره نحوه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان عنوان کرد: شرکت‌های دولتی همواره یکی از حیاط خلوت‌هایی بوده‌اند که افراد بعد از بازنشستگی از بخش دولتی، مجددا در این بخش‌ها مشغول به کار می‌شدند، از این رو چنین قانونی در مجلس تصویب شد.

آذر افزود: در بخش‌هایی که دولتی هستند، تقریبا با اطمینان می‌توان گفت که افراد به کار برنگشته‌اند، اما در برخی بخش‌ها در تعریف دولتی بودن دستگاه مشکل داریم که صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از این بخش‌ها هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها