عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تاکنون نحوه برخورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با افرادی که سرقت ادبی و کپی‌برداری می کنند، بازدارنده نبوده و لازم است در این زمینه اقدامات جدی‌تری صورت پذیرد.

کوتاهی وزارت ارشاد  در انجام وظیفه خود مبنی بر جلوگیری از سرقت ادبی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصر الله پژمانفر با تأکید بر ضرورت لغو فعالیت مؤلفانی که آثار دیگر مؤلفان را کپی برداری می کنند، گفت: توجه به حقوق مالکیت معنوی در تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است و باید با کسانی که این مسئله را رعایت نمی کنند، برخورد جدی شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه متولی در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که متاسفانه در انجام وظیفه قانونی خود کوتاهی می کند و این قصور باعث شده که مؤلف و تولیدکننده محتوایی که آثارش مورد سرقت قرار می‌گیرد، دیگر انگیزه‌ای برای تالیف آثار جدید نداشته باشد.

وی ادامه داد: مولفان تلاش بسیار زیادی برای ایجاد آثار علمی و هنری خود می‌کنند و شایسته نیست که این آثار مورد سرقت و کپی‌برداری قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضا هیچ نهاد و فردی پاسخگوی سرقت‌های ادبی نیست، تصریح کرد: تاکنون نحوه برخورد با افرادی که سرقت ادبی و کپی‌برداری می کنند، بازدارنده نبوده است که لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه جدی تر باشد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها