مدیر عامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: «دعبل و زلفا» یکی از رمان‌های انتشارات آستان قدس رضوی در جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی حائز رتبه برتر شد.

«دعبل و زلفا» برگزیده نخستین جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین سعیدی اظهار داشت: اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی با هدف شناسایی آثار برتر شامل کتاب، پایان‌نامه، رساله دانشگاهی و مقاله با موضوع امام رضا(ع)، سیره و فرهنگ رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد برگزار شد که در این جشنواره رمان «دعبل و زلفا» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر سالاری به عنوان اثر برگزیده نخستین دوره از جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه رمان «دعبل و زلفا» برگرفته از رویدادی واقعی در تاریخ است، تصریح کرد: داستان این اثر بیانگر سرگذشت زندگی دعبل خزایی شاعر و ذاکر فضائل اهل بیت(ع) است که در زمان امامت امام رضا(ع) می‌زیسته، در این داستان آشنایی وی با همسر سازش‌ناپذیرش زلفا، رویدادی عاشقانه را دل تاریخ روایت می‌کند.

سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) به صورت داستانی کنکاش شده ‌و تلاش دارد بر اساس داده‌های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با بیان اینکه کتاب شعر «کبوترها و آهوها» در حوزه شعر رضوی نیز حائز رتبه برتر شده و لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را کسب کرده است، افزود: این اثر سروده سید احمد میرزاده از شاعران با سابقه حوزه کودک است که مشتمل بر ۱۳ قطعه شعر کوتاه درباره حضرت رضا(ع) می‌باشد.

وی از درخشش ۴ اثر دیگر به‌نشر در حوزه شعر رضوی در جشنواره ملی میراث مکتوب رضوی ادامه داد: کتاب‌های «یاس نجمه»، «سفر سبز»، «قلمدان‌های فیروزه‌ای» و «عاشق شدن آهوها» نیز در این جشنواره شایسته تقدیر شدند که به ترتیب به قلم حمید هنرجو، حسین شنوایی، عالیه مهرابی و سید محمد سادات اخوی سروده شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها