وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از چیزهایی که می‌تواند در تغییر نوع کالاها و ارتقای کمیت سوغات با نگاه فرهنگی و هنری تأثیرگذار باشد، گذر فرهنگ و هنر است.

گذر فرهنگ و هنر در ارتقاء نوع و کمیت سوغات مؤثر است

به گزارش قدس آنلاین سید عباس صالحی امشب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، امروزه به‌عنوان یکی از بخش‌های جدی اقتصاد خلاق بوده و اقتصاد خلاق نیز به‌عنوان یکی از بخش‌های جدی اقتصاد رو به‌رشد جهانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه طولانی تاریخی و هنری ایران، ضعف موجود فعالان هنری و شاخه های هنری کشور، گفت: سهم فرهنگ و هنر در حوزه اقتصاد می‌تواند بسیار جدی‌تر از اکنون باشد و ظرفیت‌های بسیاری برای این امر وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی از ایده‌هایی که در فضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود با نگاه بخش خصوصی و دولتی این است که فرصت‌های بیشتری را برای اقتصاد فرهنگ و هنر ایجاد کنیم که بحث آن همان گذر فرهنگ و هنر است. 

صالحی یادآور شد: این گذر فرصتی را ایجاد می‌کند تا هم مردم مشهد و هم زائران بتوانند محصولات فرهنگی و هنری را در این فضا ببینند و بر سبد کالای مردم تأثیرگذار باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طرح گذر فرهنگ و هنر از یک سال گذشته در کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این اولین پروژه در مشهد است و چندین پروژه دیگر نیز در دست احداث است.

وی در توضیح برنامه ویژه برای سبد سوغات مشهد، گفت:  یکی از چیزهایی که می‌تواند در تغییر نوع کالاها و ارتقای کمیت سوغات با نگاه فرهنگی و هنری تأثیرگذار باشد، گذر فرهنگ وهنر است.

صالحی اظهار کرد: مشهد جانمایه یک ارتباط معنوی و فرهنگی است و به‌طور طبیعی کالاهای فرهنگی می‌تواند رابطه سریع‌تری را با سبد زائر داشته باشد، این بازار که در نقطه ارتباطی با زوار است، می‌تواند در سبد سوغات زائر از لحاظ محصول و نوع خرید تغییر جدی ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص موقت یا دائم بودن گذر فرهنگ و هنر مشهد، اظهار کرد: ما در سطح کشور چندین گذر دائمی نیز دایر کردیم، اما تفاهم‌نامه این مجموعه دوساله است که امیدواریم این مجموعه ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها