رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی و دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل گفت: در سال جاری با توجه به موقعیتی که در آن قرار گرفتیم شعار جشنواره را«دیپلماسی علمی، توسعه پایدار روابط بین الملل» انتخاب کردیم.

برگزاری پنجمین جشنواره «فرهنگ ملل» با شعار «دیپلماسی علمی، توسعه پایدار روابط بین الملل» در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، زینب مؤذن‌زاده در نشست خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ ۱۴ تا ۱۶ آذرماه همزمان با بزرگداشت هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه فردوسی مشهد، پنجمین جشنواره فرهنگ ملل برگزار می‌شود و باعث افتخار است که بتوانیم ثمره این ۷۰ ساله شدن را در بین‌المللی شدن دانشگاه ببینیم.

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی مشهد حدود ۲۴ هزار دانشجو دارد، خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و ۱۰۰ نفر از این دانشجویان، بین‌المللی و از ۳۰ کشور جهان هستند.

وی افزود: سال‌های پیش هم دانشگاه فردوسی مشهد دانشجوی بین‌المللی داشته ولی از سال ۱۳۹۵ که اداره بین‌المللی افتتاح شد، مأموریت پیدا کرد که تمامی فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و رفاهی و پژوهشی متمرکز را در این اداره انجام دهد.

مؤذن زاده با اشاره به این مطلب که تمام تلاش ما ارائه خدمات به دانشجویان بین‌المللی در بالاترین سطح است، گفت : با توجه به رشد دانشجویان بین‌المللی از ۱۳۹۵ تا به حال، هدف دانشگاه، ارائه خدمات کیفی مطابق با استانداردهای علمی و بین‌المللی است.

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی اضافه کرد: تلاش ما فقط جذب دانشجو نیست بلکه ارائه بهترین خدمات به دانشجویان است، دانشجو علاوه بر تحصیل در دانشگاه زندگی هم می‌کند بنابراین باید امکانات رفاهی هم برای دانشجو آماده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا دانشگاه سعی کرده هر سال جشنواره فرهنگ ملل را برگزار کند، این مراسم به برند دانشگاه فردوسی تبدیل شده و تا به حال چهار مرتبه برگزار شده و هر دفعه شعار متفاوتی حول صلح امنیت و بشر دوستی داشته است، در سال جاری هم با توجه به موقعیتی که در آن قرار گرفتیم شعار جشنواره را «دیپلماسی علمی، توسعه پایدار روابط بین الملل» انتخاب کردیم.

مؤذن زاده اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد در جذب دانشجوی بین‌المللی و قرادادها و تفاهم‌نامه‌ها با دانشگاه‌های بین‌المللی و همچنین جذب و تبادل استاد و تبادل دانشجو اقدامات خوبی داشته که این امر به افزایش سطح دانشگاه در رتبه بندی‌های بین المللی کمک می‌کند.

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی بیشترین دانشجویان بین‌المللی دانشگاه فردوسی را از دو کشور عراق و افغانستان عنوان کرد و افزود: همچنین از کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین، آمریکا و روسیه هم دانشجویانی داریم.

وی یکی از اهداف دانشگاه فردوسی در جذب دانشجویان بین‌المللی را تربیت نیروهای متخصص و متعهدی دانست که بتواند بعد از برگشت به کشورشان در بازسازی، آبادانی و گسترش مرزهای صلح و علم نقش موثری ایفا کنند.

مؤذن زاده اظهار کرد: ۳۵ درصد افزایش دانشجوی خارجی نسبت به سال گذشته داشتیم و زیرساخت‌مان را افزایش دادیم، دانشجوی خارجی جای دانشجوی ایرانی را نمی‌گیرد.

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ دانشجوی افغانستانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، متذکر شد: بیشتر دانشجویان افغانستانی بورسیه، شهریه پرداز و کنکوری هستند و دانشجوهایی که از طریق کنکور وارد می‌شوند اغلب رتبه‌های کنکور بالایی دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه برای ما مهم است دانشجویان فضای سالم رقابتی داشته باشند، افزود: در جشنواره پیش رو در بخش‌های متفاوتی فعالیت ورزشی داریم که از چند روز قبل به صورت تیمی و انفرادی آغاز شده علاوه بر تیم‌های مختلف، تیم ملل را داریم که هدف آن اتحاد دانشجویان است.

مؤذن‌زاده افزود: ملیت‌های متفاوت دوست دارند فرهنگ خود را به دیگران بشناسانند و این جشنواره فرصت مناسبی است که بتوانند آن را به نمایش بگذارند؛ علاوه بر بخش ورزشی و نمایشگاه ملی و صنایع دستی بخش جذاب دیگری داریم که جشنواره غذا و مسابقه غذا است که داورهای معروف مشهد و کشور به داوری می‌پردازند و برندگان معرفی می‌شوند.

رئیس اداره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه فردوسی ضمن اشاره به اینکه از سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشورهای دیگر هم در این جشنواره دعوت شده، ادامه داد: فعالیت‌های علمی و پژوهشی برجسته‌ علمی خود را در جشنواره معرفی می‌کنیم و به تفکیک دانشکده و رشته، انتخاب و ارزیابی می‌شوند و در اختتامیه از آنها تقدیر به عمل می‌آید.

گفتنی است؛ پنجمین جشنواره فرهنگ ملل از ۱۴ تا ۱۶ آذرماه در محل درب شمالی دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود و ساعت بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۱۶ است.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها